Великий український кабельний оператор припинив транслювати NewsOne. В Росії обурюються

Мережа Ланет працює як кабельний оператор та провайдер інтернету. Інформацію про припинення трансляції телеканалу NewsOne та «Максі TV» («НАШ») опублікували 31 грудня 2018 року на сайті Ланету. Телеканали зникли як з мережі кабельного телебачення оператора, так і у сервісі онлайн. У сітці NewsOne був замінений на телеканал Euronews.  Більш як 100 російських пропагандистських російських ЗМІ почали звинувачувати Ланет в придушенні свободи слова.

Ланет позиціонує себе як інноваційний провайдер інтернету в Україні

Кабельний та інтернет-оператор Ланет (ТОВ Мережа Ланет), що зареєстрований у Києві, діє у кількох західних регіонах України, має потужне покриття у Києві. Ланет є одним з найбільших провайдерів інтернету в Україні, відповідно до дослідження LB.ua в рамках спецпроекту Свобода Інтернету. Причиною припинення трансляції NewsOne у Ланеті назвали порушення законодавства зі сторони телеканалу, зафіксовані Нацрадою за питань телебачення та радіомовлення протягом 2018 року.

Зокрема, Нацрада оголошувала попередження мовнику за недотримання правил мовлення у дні жалоби та транслювання передач, що містять популяризацію чи пропаганду «органів держави-агресора», призначала позапланові перевірки через зафіксовані в ефірі ознаки поширення мови ворожнечі і розміщення карти з територією України без півострова Крим. 4 жовтня Верховна Рада України схвалила введення санкцій проти NewsOne.

Телеканал протягом 2018 змінив власника спершу на колишнього заступника глави Адміністрації Віктора Януковича Андрія Портнова, а 5 жовтня – на народного депутата від «Опозиційного блоку» Тараса Козака, близького соратника Віктора Медведчука

Як стверджують у офіційному повідомленні представники Ланет, все це вплинуло на рішення керівництва кабельної компанії щодо подальшої трансляції телеканалу, який зарекомендував себе як ненадійний партнер, і співпраця з яким могла б нести репутаційні ризики для компанії.

Ланет може на власний розсуд вмикати або вимикати будь-які (не УПП) канали відповідно до власних комерційних інтересів. Радитись з Національною радою, Спілкою журналістів або Посольством США в Україні для цього не потрібно. Так само, як і супермаркет не зобов’язаний продавати улюблену каву певної групи покупців, якщо йому це не вигідно (або просто не хочеться) – вказав Дмитро Ганзенко, заступник директора Ланет.

У Ланет запевняють, що виконали всі законодавчі вимоги щодо припинення співпраці з телеканалом: зокрема, повідомили «NewsOne» рекомендованим листом заздалегідь, зустрілися з керівниками телеканалу, попередили про припинення співпраці та розірвали всі угоди, які могли бути припинені за бажанням однієї з сторін.

Та попри це, подія набула широкого розголосу спершу у ефірі самого телеканалу NewsOne, а потім і у російських ЗМІ.

На NewsOne випустили ролик про припинення трансляції, який повторювали щогодини, активно обговорювали факт вимкнення каналу у кабельних мережах у студії і інтерв’ю.  У ефірі лунали звинувачення Ланет у наступі на свободу слова, політизованості рішення провайдера, зв’язку відключення зі стартом передвиборчої кампанії. Генеральний продюсер телеканалу Василь Голованов назвав рішення Ланет суто політичним. У його зверненні, опублікованому на сайті телеканалу, зокрема, йдеться:

На жаль, ми живемо в таких реаліях, коли незручні засоби масової інформації намагаються закрити і натиснути на них, щоб таким чином вони стали лояльними. Але це не про нас. Ми будемо всіма силами намагатися залишитися в усіх можливих провайдерів і телекомунікаційних пакетах. Напередодні виборів це особливо важливо, – зазначив Василь Голованов, генпродюсер NewsOne.

Але це був лише початок. Після заяви телеканалу повідомлення зі схожими тезами почали з’являтися у російських ЗМІ. Протягом двох діб новини про припинення трансляції NewsOne опублікували на більше 100 російських медіаресурсах, серед яких – «Россия сегодня», «Вести», Life, «Антимайдан», «Русская весна», «Комсомольская правда», російський «Первый канал». Там також використовувались такі тези як зв’язок відключення з виборами, утиски свободи слова та політичні мотиви вимкнення каналу.

Питання відключення трансляції українського каналу українським провайдером прозвучало і в російській Держдумі.

У Ланет заявляють: «Дивним виглядає те, скільки публікацій з’явилося в російських ЗМІ, в яких транслюються ті самі тези, що і на ресурсах «NewsOne». Залишається відкритим питання щодо зв’язку телеканалу з російськими ЗМІ».

На сайті телеканалу NewsOne ж сьогодні, 8 січня, з’явилася заява про те, що Ланет замінив «NewsOne» російським телеканалом «Євроньюз».

Провайдер таку заяву називає фейком, при цьому зазначаючи на офіційній сторінці у Твітері:

«Euronews — європейський телеканал зі штаб-квартирою у Ліоні. Саме він транслюється замість NewsOne. Автори публікації, очевидно, переплутали Euronews у Ліоні з Евроновостями у Росії, які ретранслюють контент з Euronews і додають програми власного виробництва».

У компанії зазначають, що «відносини між провайдером і каналом – це відносини приватних суб’єктів господарювання, які регулюються договором і лежать в комерційній площині. Включення чи виключення телеканалів – рутинна робота провайдера, а співпраця у даній сфері заснована на принципі свободи договору. Разом  з тим, NewsOne зробив з припинення угоди прецедент, змушуючи відновити трансляцію каналу за допомогою інформаційного розголосу».

Телеканал вже подав в суд на провайдера. Справу розглядає господарський суд Києва. 27 грудня суд виніс рішення почати розгляд і провести перше слухання 28 січня 2019 року.

У Нацраді ж з питань телебачення та радіомовлення кільком виданням прокоментували, що відносини між провайдером і телеканалом, що не входять в універсальну програмну послугу, не є зоною відповідальності регулятора. Адже це рішення провайдера, а він самостійно визначає перелік каналів, які пропонує своїм абонентам. NewsOne же до універсальної програми послуг не входить.

Нагадаємо, на початку січня 2017 року Ланет був одним з провайдерів, що тимчасово відімкнули телеканали медіагруп, зокрема “Inter Media Group”, з огляду на конфлікт щодо умов співпраці між телегрупами та провайдерами інтернету.

А у 2016 році податківці, яких очолював Роман Насіров, проводили обшуки в офісі Ланет. Провайдер пов’язав обшуки з судовим процесом Ланет проти Державної фіскальної служби щодо справи про несплату податків.

Коментарі

Напишіть коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.