У п’яти містах анексованого Криму заблоковано 30 українських інформаційних сайтів

Перевіряли доступність українських інформаційних сайтів у 5 містах Криму: Керчі, Сімферополі, Севастополі, Білогорську і Ялті. З’ясувалося, що в різних містах сайти блокують по-різному. Декілька сайтів заблоковано із посиланням на вимоги Роскомнагляду. Проте, в основному, із сайтами просто не встановлюється з’єднання. У Москві ж з цих 30 заблоковані лише 4: Цензор.НЕТ, Громадське радіо, РБК і СЛЕД.net. Такі висновки моніторингу доступності українського Інтернету в окупованому Криму, передає Кримська правозахисна група.

фото з відкритих джерел

Моніторинг було здійснено на початку березня 2018 року в Криму. Перевірка доступності сайтів здійснювалася за допомогою мереж п’яти різних провайдерів у п’яти кримських містах: «БелНет» (м. Білогорськ), «Севстар» (м. Севастополь), «АКС» (м. Сімферополь), «Боспортелеком» (м. Керч), «Ялтанет» (м. Ялта).

Кримська правозахисна група перевірила 30 сайтів, доступ до яких було повністю або частково обмежено в одному з вищезазначених міст:

  1. Українська правда – https://www.pravda.com.ua/
  2. Цензор.нет – http://censor.net.ua/ (заблокований Роскомнаглядом)
  3. Крим.Реалії – https://krymr.com
  4. net – http://www.blackseanews.net/
  5. 15 хвилин – https://15minut.org/ (заблокований Роскомнаглядом)
  6. QHA – http://qha.com.ua/ua
  7. Європейська правда – http://www.eurointegration.com.ua/
  8. Крим.SOS – http://krymsos.com/
  9. Громадське радио – https://hromadskeradio.org/ (заблокований Роскомнаглядом)
  10. Гордон – http://gordonua.com/
  11. РБК.ua – https://www.rbc.ua/ (заблокований Роскомнаглядом)
  12. Події Криму – http://www.sobytiya.info/
  13. ua – https://glavnoe.ua/
  14. org – http://uainfo.org/
  15. СТБ – http://www.stb.ua/
  16. Еспресо – http://espreso.tv/
  17. Укрінформ – https://www.ukrinform.ua/
  18. 5 канал – http://www.5.ua/
  19. Фокус.ua – https://focus.ua/
  20. Інформаційний спротив – http://sprotyv.info/
  21. Севастопольський меридіан – http://meridian.in.ua/
  22. След.net.ua – http://sled.net.ua/ (заблокований Роскомнаглядом)
  23. АТР – https://atr.ua/
  24. ДЕПО – https://www.depo.ua/
  25. Новий канал – http://novy.tv/
  26. ICTV – http://ictv.ua
  27. Чорноморська ТРК – http://blacksea.tv/
  28. UA:Перший – http://1tv.com.ua/
  29. Центр журналістських розслідувань – https://investigator.org.ua/
  30. Оглядач – https://www.obozrevatel.com/

Моніторинг засвідчив, що 9 сайтів з цього переліку заблоковано усіма п’ятьма провайдерами. Такими сайтами є «Цензор.нет», «15 хвилин», «Європейська правда», «Громадське радіо», «Укрінформ», «Фокус», «ДЕПО», «След.нет», «РБК».

При цьому, у липні 2017 року перелік заблокованих українських сайтів в Криму відрізнявся від нинішнього. Під час минулого моніторингу, здійсненого КПГ в Криму, сайт «5 каналу» був повністю заблокований усіма п’ятьма провайдерами. Зараз цей ресурс доступний у Білогірську. Сайт «Інформаційний спротив» став доступний у Керчі та Севастополі, а у липні минулого року сайт блокували провайдери в усіх п’яти містах. Сайт «Крим.SOS» тепер доступний в Ялті, Керчі та Севастополі, хоча минулого літа доступу до нього не давали усі п’ять провайдерів.

Інші сайти блокуються у кожному місті по-різному. Наприклад, сайт «Українська правда» заблокований лише білогірським провайдером, а в інших містах він доступний. Сайт «Крим.Реалії» на момент моніторингу був заблокований лише сімферопольським провайдером. Такі дії провайдерів свідчать про вибіркові та незаконні блокування саме українських інформаційних ресурсів.

Сімферопольський провайдер «АКС» блокує 28 сайтів із загального переліку моніторингу.

Ялтинський «Ялтанет» блокує 24 сайти, а білогірський «БелНет» – 22 сайти з цього переліку. Керченський «Боспортелеком» блокує 12 сайтів. А севастопольський «Севстар» – лише 10.

Декілька сайтів заблоковано із посиланням на вимоги Роскомнагляду. Проте, в основному, із сайтами просто не встановлюється з’єднання або на екрані з’являється напис «Помилка 403».

За підсумками моніторингу можна пересвідчитися, що в Криму блокують більше сайтів, ніж було відомо раніше. Передусім це сайти українських телеканалів і інші ресурси, на яких можуть бути українські новини. У порівнянні з липневим моніторингом, виявлено ще кілька таких сайтів. Це сайт телеканалу «АТР» (блокується в Керчі, Ялті та Сімферополі), видання «ДЕПО» (блокується у всіх містах), «Центр журналістських розслідувань» (блокується в Ялті та Сімферополі), «Українська правда» (блокується в Білогірську), сайт телеканалу «UA:Перший» (блокується в Ялті, Сімферополі та Білогірську), «Оглядач» (заблокований в Ялті та Сімферополі).

Джерело: Кримська правозахисна група

Медіакоординаторка Кримської правозахисної групи Ірина Сєдова пояснила, що в Росії законодавство дозволяє блокувати сайти, якщо Роскомнагляд видає відповідне рішення. Він звертається до суду з повідомленням, що на цьому сайті міститься якийсь заборонений контент. Суд може вирішити, що цей контент дійсно екстремістський, спонукає до тероризму, тоді на підставі рішення цього суду сайт блокується.

«На сайті самого Роскомнагляду є перелік заблокованих за рішенням суду сайтів. Я з цього списку 30 сайтів знайшла там тільки 6. «Громадське радіо» попереду всіх, оскільки воно взяло інтерв’ю у київського осередку Хізб ут-Тахрір», – розповіла Сєдова.

Кримська правозахисна група опису тенденцію щодо блокування сайтів в анексованому Криму:

“Результати моніторингу підтвердили тенденцію подальшого обмеження свободи слова на півострові. Кількість заблокованих в Криму сайтів у порівнянні з минулим роком збільшилася. При цьому, у підконтрольному Кремлю медіапросторі Криму розпалюється ненависть до українців, мусульман і кримських татар. Масштабне блокування українських інформаційних ресурсів в Криму позбавляє кримчан вільного доступу до інших точок зору, робить їх більш схильними до агресивної пропаганди, серед іншого й військової. Блокування українських ЗМІ в Криму, поєднані із агресивним розпалюванням ненависті до українців, надають можливість більш ефективно впливати на свідомість молодих людей призовного віку. При цьому мілітаризація свідомості, розпалювання ненависті та блокування альтернативних джерел інформації використовуються РФ для здійснення  військового злочину – мобілізації мешканців Криму до армії держави, що окупує, а також для пропаганди добровільного вступу до армії держави, що окупує”.

Нагадаємо, Сулейману Кадирову оголосили вирок за пост у Facebook – 2 роки умовно із забороною займатися публічною діяльністю.

Коментарі

data-url="https://netfreedom.org.ua/u-piaty-mistach-aneksovanoho-krymu-zablokovano-30-ukrainskych/" data-title="У п’яти містах анексованого Криму заблоковано 30 українських інформаційних сайтів">

Напишіть коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.