Штраф у 5 мільярдів доларів та посилення приватності у соцмережі: про що домовилися Facebook та Федеральна торгова комісія США

Федеральна торгова комісія США та Facebook 24 липня 2019 року уклали угоду, за якою компанія має сплатити 5 мільярдів доларів штрафу та посилити політику конфіденційності. “Інтернет свобода” розповідає про що домовилися сторони та які це матиме наслідки для користувачів та розробників.

Фото: AP

В чому звинувачують Facebook

“Незважаючи на обіцянки мільярдам у всьому світі, що вони можуть контролювати, як поширюватиметься їхня особиста інформація, Facebook підвів користувачів”, – заявив голова Комісії Джо Сімонс. В розслідуванні, проведеному ФТК, стверджується, що Facebook регулярно використовував оманливу інформацію і налаштування, щоб обходити зобов’язання, підписані між сторонами в 2012 році.

Така політика давала змогу надавати доступ до даних користувачів третім особам. Зокрема, розробникам, чиї  додатки собі встановлювали друзі користувачів. Багато з них не знали, що в такий спосіб хтось може отримати доступ до їхньої інформації і не могли відмовитися від спільного використання додатків.

ФТК розкритикувала Facebook за “неадекватні кроки” щодо співпраці з додатками, які порушують правила приватності соцмережі. А також за те, що компанія використовувала для реклами персональну інформацію, яку вказували користувачі (наприклад, номери мобільних телефонів).

Штраф

Facebook добровільно погодився сплатити найбільший в історії Федеральної торгової комісії штраф – 5 мільярдів доларів. Попередній рекорд належав американському бюро кредитної історії Equifax, яке сплатило 275 мільйонів доларів за один з найбільших витоків персональної інформації клієнтів, коли була зламана база із даними 147 мільйонів осіб. 

Інфографіка: FTC

Втім сума штрафу Федеральної торгової комісії США для Facebook, який є найбільшим в історії органу, суттєво не вдарить по компанії. Для порівняння, лише за перший квартал 2019 року прибуток Facebook склав 2,43 мільярдів доларів. 

Колишній співробітник ФТК Ашкан Солтані в коментарі Techcrunch називає досягнуту угоду хорошим способом для керівництва компанії уникнути в’язниці. “Це просто божевілля з точки зору того наскільки це вигідно для компанії”, – заявив він.

Співпраця із третіми сторонами щодо політики приватності

Facebook має приділяти більше уваги сторонніми додаткам. Аж до припинення співпраці з розробниками програм, які не можуть підтвердити, що вони відповідають політиці платформи або невиправдано хочуть отримати доступ до даних користувачів.

В рамках посилення політики конфіденційності Facebook оголосив про обмеження доступу до даних, які дозволяли компаніям-партнерам інтегрувати сервіси. Також у компанії представили для користувачів новий набір елементів для управління додатками та винагороджують людей, які попереджають про зловживання даними розробників додатків на платформі. Про це йдеться в офіційній заяві Facebook. 

Фото REUTERS: голова ФТК Джо Сімонс

Федеральна торгова комісія зобов’язала компанію провести перевірку конфіденційності кожного нового або модифікованого продукту, послуги чи практики перед його впровадженням

Як комісія контролюватиме виконання угоди з Facebook

Нове регулювання ФТК зобов’язує компанію створити нову корпоративну управлінську структуру – Незалежний комітет з приватності. Це має позбавили генерального директора Facebook Марка Цукерберга необмеженого контролю щодо рішень, що впливають на конфіденційність користувачів. Нова структура в свою чергу призначатиме комплаєнс-офіцерів, які стежитимуть, аби компанія дотримувалася угоди. Рішення про їхнє звільнення Цукерберг приймати одноосібно не зможе. 

Фото: Graeme Jennings/Washington Examiner

Проте він разом із офіцерами буде відповідальний за виконання домовленостей з регулятором та щоквартально звітуватиме, чи відповідає політика приватності Facebook домовленостям з комісією. Якщо у звітах будуть знайдені неправдиві дані, Цукерберг та комплаєнс-офіцерів нестимуть цивільну або кримінальну відповідальність. 

Угода з комісією передбачає, що Facebook інформуватиме про всі випадки загрози приватності даних понад 500 користувачів та надаватиме відповідні документи протягом 30 після інциденту. 

Соцмережа повинна надавати інформацію про використання технології розпізнавання обличчя та отримувати від користувача попередню згоду. Щоб виявити, чи не знаходяться паролі користувачів у відкритому доступі, Facebook має регулярно сканувати та шифрувати паролі. Забороняється також запит паролів електронних пошт для інших послуг. 

Компанію чекає вдосконалення аудиту, що має відбуватися кожні два роки для оцінки ефективності програми конфіденційності Facebook та виявлення будь-яких прогалин. 

Нагадаємо, у Італії регулятор з питань конфіденційності даних оштрафував компанію Facebook на 1 мільйон євро за порушення, пов’язані зі скандалом з Cambridge Analytica. Німеччина також наклала штраф на компанію у липні 2019 року на 2 мільйони євро через порушення законодавства щодо боротьби з поширенням фейкових новин та мови ненависті. Федеральне відомство Німеччини у справах юстиції вважає, що компанія “спотворила картину масштабів незаконного контенту на платформі, а також способів боротьби з ним”.

Більше про те, що саме знає про користувачів Facebook та як він це використовує, як зникала у соцмережі приватність та що компанія робить для боротьби з мовою ворожнечі на платформі читайте на нашому сайті. 

Коментарі

Напишіть коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.