Як Росія блокує українські сайти

Харківський провайдер “Анлім” 23 січня заблокував доступ до онлайн-видання “Вечірня Умань” через скаргу російського державного органу “Роскомнагляд” та Генеральної прокуратури Російської Федерації на статтю трирічної давності.

Про це редактор сайту Володимир Гамалиця написав в Фейсбуці: “Не знав що українські компанії мають виконувати приписи російської прокуратури”.

Сьогодні Роскомнадзор закрив інформаційний сайт Вечірня Умань, де розміщуються новини рідного міста. Хостинг український…

Опубліковано Володимиром Гамалицею 23 січня 2017 р.

 

Інформація про блокування “Роскомнаглядом” сайту ускладнює пошук нового провайдера.

“Зараз шукаємо інших хостерів. Два українські вже відмовилися, щойно ми сказали про скаргу Роскомнагляду. Кажуть, якщо їм така надійде, вони відключать”, – написав Гамалиця в коментарях до посту.

Причина, яку назвав “Роскомнгляд”, типова для пояснення блокувань доступу до контенту: сайт “містить заклики до масових безладів, здійснення екстремістської діяльності, участі в масових (публічних) заходах, що проводяться з порушенням встановленого порядку”.

Конкретно мова йде про статтю 2014 р. про оголошення мобілізації “Правим сектором”.

В коментарі Інституту масової інформації редактор заблокованого сайту сказав, що раніше видання вже кілька разів отримувало попередження від “Роскомнагляду” через матеріали про “Правий сектор”.

Володимир Гамалиця так пояснює  причину заборони: сайт не мав свого окремого ІР, оскільки окремий сервер коштує значно дорожче, тому у разі блокування IP-адреси під заборону потраплять й інші сайти, які використовуватимуть ту ж Інтернет-адресу.

“Вечірня Умань” готує заяву з приводу блокування до правоохоронців та СБУ.

Харківський провайдер “Анлім”, що закрив доступ, поки ніяк не пояснив ситуацію на сайті чи в Фейсбуці. Компанія зареєстрована в Харкові на Ткаченка Олексія Олексійовича.

“Роскомнагляд” неодноразово блокував веб-сторінки українських видань, однак заборонити доступ мешканцям України вдавалося не часто.

В грудні 2016 р. литовська хостингова компанія вимкнула сервер, на якому був розташований сайт івано-франківської газети “Репортер”. В Роскомнагляді (Федеральна служба з нагляду у сфері зв’язку, інформаційних технологій і масових комунікацій Росії) вважають, що “Репортер” порушив авторські прав у матеріалі від 13 березня 2015 року “ДУК “Правий сектор” заявляє про активізацію діяльності на Франківщині”. У 2015 р. газета “Репортер” вже змінювала провайдера в Києві. Знову через скаргу росіян на статтю про полк “Азов”.

В Криму окупаційна влада у другому півріччі 2016 р. заблокувала доступ до десятків українських видань ,як “Крим.Реалії”, “Події Криму”, “Меридіан Севастопіль”, “Чорноморка”, “Обозреватель”, “ATR”, “Громадське радіо”, “Апостроф”, “StopFake”, “BlackSeaNews”, “Чорноморка”, Апостроф”, сайту “СТБ” та інших.

Коментарі

data-url="https://netfreedom.org.ua/rosija-blokuje-ukrainski-sayty/" data-title="Як Росія блокує українські сайти">

Напишіть коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.