Про що на закритій зустрічі із співробітниками говорив Марк Цукерберг?

На початку жовтня The Verge опублікував аудіозапис однієї із зустрічей Марка Цукерберга зі співробітниками Facebook. “Інтернет-свобода” зібрала ключові тези співзасновника Facebook про те, як він ставиться до впливу регуляторів, скільки людей модерує контент на платформі, як конкуруватиме  з TikTok, чому боротьба з техгігантами не вирішує проблем та чому не має сенсу відвідувати кожне слухання щодо Cambridge Analytica.

Зображення: Інтернет свобода

Про вплив регуляторів та боротьбу з техгігантами

На запитання від співробітників, що Цукерберг думає про спроби регуляторів впливати на компанію, він відповів, що безперечно хвилюється, коли хтось намагається “прийти і розділити Facebook”, втім є питання верховенства права. “Найбільше я люблю та ціную нашу країну за те, що у нас справді міцна норма закону”, – додав він. 

Марк також додає, що боротьба з великими техгігантами як то Facebook, Google чи Amazon, як і антимонопольне право, не вирішують проблем, а роблять країну більш вразливою перед зовнішнім втручанням у вибори США. А попри те, що Twitter має значно нижчі доходи, ніж Facebook і не робить таких інвестицій у безпеку, обидві компанії стикаються з аналогічними проблемами.  

Про запуск криптовалюти Libra

За задумом компанії, Libra дасть можливість користувачам через месенджери WhatsApp і Messenger надсилати грошові перекази так само легко, як і фотографії чи повідомлення. Цукерберг зазначив, що сподівається до кінця цього року запустити Libra у багатьох країнах із наявними традиційними валютами. 

Зображення з відкритих джерел

Цукерберг каже, що є і більш екзотичний проект, пов’язаний з Libra – це “створити новий вид цифрових грошей, які би працювали по всьому світу та були стабільними. Але ми не єдині, хто над цим працює, тож варто об’єднати зусилля”. Для управління Libra була створена окрема організація Libra Association, до складу якої увійшли 27 учасників, серед яких Visa, Mastercard, Uber. На момент запуску Цукерберг очікує 100 компаній у складі Libra Association. 

Перш, ніж запустити криптовалюту, Цукерберг говорить про те, що компанія, хоче вирішити багато питань щодо запобігання відмиванню грошей, фінансуванню терористів. За словами співзасновника Facebook, існує багато вимог до того, хто є клієнтами, і компанія приділяє цьому багато уваги. 

“Це буде довга дорога, але ми начебто цього очікували – так виглядає велика залученість”, – зазначив Цукерберг. 

Facebook і конкуренція 

Під час зустрічі співробітники спитали і про плани Цукерберга щодо популярного серед підлітків сервісу коротких відеороликів TikTok, який є конкурентом Facebook. За словами Марка, TikTok, який створив один з китайських техгігантів, став першим споживчим інтернет-продуктом, який добре працює на світовому рівні. 

Зображення з відкритих джерел

“З TikTok конкуруватиме наш продукт Lasso, над яким ми працюємо, намагаючись спершу побачити, чи зможемо ми працювати у країнах, де TikTok ще не такий популярний, наприклад, у Мексиці”, – розповів Марк. У Lasso від Facebook користувачі також можуть записувати короткі відео із музичним супроводом. 

TikTok росте, каже Марк, але китайська компанія витрачає величезні гроші на його просування. Коли ж реклама припиняється, то їхні позиції виявляються не настільки сильними. “Ніша все ще розвивається і у нас є час зрозуміти, що ми тут хочемо зробити”, – запевнив співробітників Цукерберг. 

Про свідчення перед іншими урядами

Один із присутніх на зустрічі співробітників запитав у Цукерберга про важливість судових слухань та про те, що він робить, як обличчя компанії, аби Facebook менше критикували. 

Фото REUTERS: Цукерберг на слуханнях щодо Cambridge Analytica

“Я думаю, що багато проблем викликає те, що люди думають, що наша компанія дуже потужна. І той факт, що я маю контроль над компанією, дійсно привертає багато уваги. Це концентрація в компанії, концентрація в людині”, – розповів Марк. Але завдяки такій концентрації вдалося компанії вдалося уникнути поглинання і Facebook зміг зосередитися на розробці правильних продуктів, а не робити акцент на монетизації та розміщенні реклами, коли ціна за акції знизилася наполовину. 

Цукерберг також наголосив: “Я не збираюся ходити на кожне слухання у всьому світі”. Він нагадав, що вже брав участь у слуханнях в США, ЄС, коли виникло питання навколо Cambridge Analytica, але ходити на слухання в кожній країні не має сенсу, хоча така позиція може використовуватися для критики компанії. 

“Ми будемо мати багато критики. Чи то через це, чи просто через концентрацію технологічних компаній в цілому…Просто тому, що люди справедливо мають занепокоєння: “Добре, є п’ять великих технологічних компаній, які є найбільшими компаніями у світі, і чи належним чином вони регулюються?” Це велика дискусія, яка триває. І нам потрібно покірно займатися цим”, – висловився співзасновник Facebook. 

Про модерацію контенту

У компанії наразі модерацією контенту займаються понад 30 000 людей. “Це величезні зусилля. Якщо ви переглядаєте всі типи контенту, якими користуються люди в наших послугах, включаючи обмін повідомленнями, це більше 100 мільярдів одиниць контенту на день. Тож обсяг величезний, і потреба людей, які йдуть робити цю роботу, дійсно важлива”, – пояснив Марк. 

Технічний директор Facebook Майк Шрепфер додав, що вдосконалення технології виявлення та розпізнавання контенту – це ключова сфера уваги для його команд, які розробляють всі інструменти та технології. Він зазначив, що компанія провела чимало досліджень, щоб показати, як можна приймати рішення щодо контексту, не маючи такого ж емоційного впливу як людина, яка його переглядає.

Про контроль над Facebook 

Одне із запитань до співзасновника компанії було про те, як Марк може збалансувати свою фінансову відповідальність перед акціонерами Facebook з моральною відповідальністю перед широким суспільством.

Цукерберг відповів, що це не так вже й складно, викликавши сміх серед працівників. Більше того, він переконаний, що не маючи такого впливу на компанію, вже давно був би звільнений. 

У підтвердження правильності свого бачення Цукерберг нагадав, що у 2006 році перед запуском News Feed на платформі, Facebook за мільярд доларів хотіла купити Yahoo. Він відмовився від пропозиції, хоча більшість членів його команди наполягали пристати на угоду з Yahoo. Таким чином Цукерберг вважає, що здатен сам приймати довгострокові рішення, правильність яких підтверджується з часом.

Нагадаємо, технічний директор Facebook Майк Шрепфер заявив, що компанія очікує на іноземне втручання у вибори президента США у 2020 році. Шрепфер вважає, що методи впливу цього разу використовуватимуться інші, порівняно з виборами 2016-го року. 

Коментарі

Напишіть коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.