Покажи паспорт – нагодують в ресторані. Як дезінформація на виборах поширюється в соцмережах

Недостовірні дописи від імені ресторатора та бізнесмена Миколи Тищенка, який балотується до Верховної ради від партії “Слуга народу” по 219 округу, сьогодні поширювалися у Facebook та Instagram. Акаунти видалені, однак “новину” поширили деякі онлайн-ЗМІ, серед них – Обозреватель.

фото: Микола Тищенко з дружиною Аллою Барановською

У повідомленні фейкового акаунту у Instagram NikolayTyschenko_fans з’явилося повідомлення про те, що ресторатор та мажоритарник від “Слуги народу” Тищенко запрошує на безкоштовні обіди до своїх ресторанів мешканців Святошинського району, які проживають в межах 219 округу, від якого і балотується ресторатор. Аби безкоштовно пообідати в “Рішельє”, “Сейфі”, “Велюрі” та інших ресторанах бізнесмена потрібно просто показати паспорт з реєстрацією, що відповідає 219 округу, йшлося у повідомленні. 

Неправдивий допис містив всі ознаки підкупу виборців. Наразі фейковий акаунт у Instagram видалено. А на сторінці Facebook Миколи Тищенка з’явилася інформація, що допис фейковий і створений конкурентами. 

Деякі користувачі соцмереж встигли поширити недостовірну інформацію, однак невдовзі з’явилися коментарі про недостовірність поширюваного контенту.

Фото: недостовірний пост нібито від імені акаунту Миколи Тищенка у Instagram 

Серед ЗМІ, інтернет-видання “Обозреватель” першим повідомило про те, що Микола Тищенко намагався підкупити виборців безкоштовними обідами. І хоч в новині і дали спростування з посиланням на офіційну сторінку ресторатора, який балотується по 219 округу, однак заголовок залишили попередній: “Технологія не спрацювала? В мережі обурилися безкоштовними обідами кандидата Тищенка”.

Варто зазначити, що головним конкурентом Тищенка на 219 окрузі є чинний народний депутат Олександр Третьяков. Про нього видання “Обозреватель” пише переважно у позитивному ключі.

Довідка: Відповідно до даних Вікіпедії, Мико́ла Ти́щенко (нар. 17 травня 1972 року, Київ, УРСР, СРСР) — київский ресторатор, меценат, спортсмен, Президент і власник групи компаній мережі ресторанів «Наша карта» («Велюр», «Рішелье», «Сейф», «ТургенеФ», «Вулик», суші-бар «Пушистый», «Olmeca Plage», «Три вилки»), заснованої 2007 року. Майстер спорту з дзюдо. З 2008 є Президентом Асоціації пляжного волейболу Києва. Двічі розлучений, 2016-го року одружився втретє, з Аллою Барановською (нар. 1995). 21 лютого 2017 народився другий син.

Нагадаємо, напередодні парламентських виборів в Україні Facebook посилив перевірку політичної реклами. З 25 червня 2019 року політична реклама в Україні буде систематично перевірятися, як автоматично, так і вручну. Відповідно до вимог соцмережі, публікація політичної реклами повинна включати повне ім’я особи чи назву організації, яка її оплачує. Ця інформація буде безпосередньо вказана у рекламі. 

Коментарі

Напишіть коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.