Показ реклами у Facebook може бути дискримінаційним – дослідження

Дослідники з Університету Південної Каліфорнії, Північно-Східного університету та компанії Upturn  дійшли висновку, що показ рекламних оголошень у Facebook може бути дискримінаційним. У новому дослідженні йдеться про те, що певну рекламу соцмережа показує окремим групам частіше за інших, навіть коли самі рекламодавці не звужують аудиторію. Про це повідомляє The Verge.

Аналітики виявили, що навіть коли реклама призначена для широкої аудиторії, Facebook покаже її тим користувачам, які з найбільшою ймовірністю натиснуть на неї, узагальнивши інформацію з їх профілю і попередньої поведінки.

На дослідження експерти витратили понад 8500 доларів, щоб перевірити, як Facebook таргетує рекламу. Вони запустили одній й ті ж рекламні оголошення про вакансії, нерухомість та інші категорії, не таргетуючи їх на конкретну групу людей. Головна відмінність оголошень полягала у світлинах, ключових словах та сумах, на які проплачували оголошення, а демографічні критерії Facebook вже встановлював сам.

Так, рекламу вакансій водіїв таксі, лісорубів соцмережа показала аудиторії, 90% якої складали чоловіки, а оголошення про пошук касирів, вчителів чи секретарів – 85% жіночої аудиторії.

На алгоритми Facebook впливає і ціна, яку рекламодавці сплачують за оголошення. Дешеві оголошення частіше отримувала аудиторія, яка складалася з 55% чоловіків, а дорожчу рекламу бачили частіше жінки.

Фотографії також впливають на те, хто побачить оголошення. Рекламу нерухомості з фото сім’ї з білою шкірою бачили частіше білі користувачі, на відміну від аналогічного оголошення з темношкірою родиною на фото.

Аналітики з Університету Південної Каліфорнії та Північно-Східного університету заявили, що не розуміють, як саме алгоритми соцмережі приймають рішення стосовно аудиторій, та звернулися за коментарем до Facebook.

Представник компанії Джо Осборн заявив, що Facebook виступає проти дискримінації в будь-якій формі та активно вивчає свої алгоритми.

Нагадаємо, наприкінці березня у Facebook повідомили, що соцмережа змінює умови таргетування реклами житла, роботи та кредитування за статтю, віком і поштовим індексом користувачів. Компанія вважає це дискримінацією і зловживанням. Відповідна заява була опублікована у офіційному блозі Facebook. Наразі це стосується аудиторії Facebook у США.

Крім того, у Facebook з’явилася нова функція, яка пояснюватиме принципи відбору постів у стрічках новин користувачів. Нова функція також дозволяє контролювати, з’являтимуться чи ні подібні пости у майбутньому.

Коментарі

Напишіть коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.