“Індекс відповідальності корпорацій-2019”: інтернет-гігантам варто робити рішучіші кроки щодо захисту прав користувачів

Експерти проекту «Рейтинг цифрових прав» (Ranking Digital Rights, RDR) оприлюднили новий «Індекс відповідальності корпорацій». Дослідження показує рівень прозорості діяльності інтернет-гігантів щодо прав і свобод користувачів. Про це повідомляє Роскомсвобода з посиланням на дослідження.

Зображення: новий «Індекс відповідальності корпорацій» від проекту «Рейтинг цифрових прав» (Ranking Digital Rights, RDR)

Експерти дослідили 24 мобільні та телекомунікаційні компанії, що надають послуги понад 4,3 мільярдам користувачів у світі. У основі “Індексу” є прозорість політики конфіденційності компаній та механізми звітності та управління.

Експерти RDR також зазначають, що нові регулювання ЄС та у інших країни вплинули на покращення політик щодо обробки даних користувачів, втім навіть корпораціям, які стали лідерами “Індексу” слід працювати над покращенням стандартів.

Як показує новий «Індекс відповідальності корпорацій», перше місце посіла Microsoft, витіснивши Google, серед інтернет-компаній за сувору політику, яка застосовується до всіх сервісів компанії. А Telefonica опинилася на першому місці серед телекомунікаційних компаній, випередивши минулорічного лідера Vodafone.

Зображення: дані «Індексу відповідальності корпорацій»

Facebook, не дивлячись на проблеми з витоками даних користувачів, поки що зберігає четверте місце у “Індексі” серед інтернет-компаній. Втім, як зазначають експерти, Facebook порівняно з іншими компаніями надає менше інформації про обробку даних користувачів.

У «Індексі відповідальності корпорацій» є і російські компанії, що блокуються в Україні, – “Яндекс” та “Mail.ru Group”. У рейтингу вони займають найнижчі позиції – 8 та 12 місця відповідно. Дослідження показує, що ні “Яндекс”, ні  “Mail.ru Group” не надають достатньо інформації про політики, які зачіпають свободу вираження думок і конфіденційність даних користувачів. Попри те, що “Яндекс” опублікував офіційне зобов’язання поважати свободу вираження думок і права на недоторканність приватного життя користувачів, він не оприлюднює інформацію про урядові запити, які російський інтернет-гігант отримує стосовно інформації про користувачів.

“Mail.ru Group” отримала найнижчий рейтинг з усіх компаній, чиї політики досліджували експерти. Вони не повідомляють користувачів про механізми захисту їхніх даних та про запити уряду РФ про видалення контенту чи передачу даних.

У «Індексі відповідальності корпорацій» дають рекомендації корпораціям як покращити політики конфіденційності.

Серед ключових проблем, які фіксують експерти проекту – відсутність у користувачів базової інформації про те, хто контролює їхню здатність підключатися до інтернету, спілкуватися в соціальних мережах, а також хто і за яких обставин має можливість доступу до їхніх персональних даних. Як зазначають експерти, недостатньо прозорою є інформація про впровадження нових технологій та ризики, пов’язані з таргетуванням реклами.  Прозорість вимог, що пред’являються урядами до компаній, також нерівномірна і недостатня, йдеться у звіті.

Експерти RDR наразі працюють над покращенням методології “Індексу”, аби включити такі глобальні платформи, як Amazon та Alibaba. Наступний “Індекс” з розширеною методологією експерти опублікують у 2021 році.

Нагадаємо, нещодавно інтернет-гіганти Facebook та Google заявили про підвищення приватності платформ та посилення роботи на конфіденційністю даних користувачів.

Коментарі

Напишіть коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.