Чим запам’ятався телеканал “Дождь” українцям

Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення 12 січня заборонила мовлення російського телеканалу “Дождь” через порушення українського законодавства. Російський телеканал транслював рекламу і показував Крим як російську територію.

Рішення Нацради про заборону ретрансляції телеканалу з’явиться на офіційному сайті 16 січня. Після цього у провайдерів буде місяць на відключення “Дождя”.

“Дождь” є одним з найбільш популярних в Україні російських телеканалів. Телеканал транслюють близько 90 провайдерів, а доступ мають приблизно 500 тисяч домогосподарств. Дозвіл від Нацради з питань телебачення на ретрансляцію в Україні опозиційний телеканал отримав наприкінці 2014 р.

Чим запам’ятався “Дождь” в Україні

У 2013-2014 рр. під час Євромайдану “Дождь” широко висвітлював революційні події, знімаючи подібні матеріали про настрої українців, що суттєво відрізнялося від подачі офіційних російських ЗМІ.

В 2013-2014 рр. в ефірі “Громадського ТБ” телеканал “Дождь” робив інтерв’ю з українськими політиками в рамках програми “Собчак живьем”. Ксенія Собчак змогла поспілкуватися з братами Кличко, лідером “Свободи” Олегом Тягнибоком та іншими тодішніми опозиціонерами.

В серпні 2014 р. журналіста “Дождя” Володимира Роменського побили невідомі на кладовищі в Росії, коли той збирав інформацію про псковських десантників, які могли брати участь в бойових діях на Донбасі (солдати 76-ї гвардійська десантно-штурмової дивізії ВДВ).

В лютому 2015 р. “Дождь” зняв сюжет про те, як в Росії вербують найманців для війни проти української армії на Сході України.

У листопаді 2016 р. журналісти Сергій Єрженков і Василь Полонський були видворені з території так званої «Донецької народної республіки» до Росії через «необ’єктивне і провокаційне» висвітлення ситуації в «ДНР».

Видворені з “ДНР” журналісти “Дождя” Сергій Єрженков і Василь Полонський

“Дождь” часто критикував російську владу в своїх сюжетах, за що був відключений з російського телебачення. Телеканал, наприклад, створив коротку історію впровадження цензури на російському телебаченні.

Заборона в Україні

Українське законодавство забороняє розміщення комерційної реклами в ефірі іноземних телеканалів. Власниця телеканалу Наталія Синдєєва стверджує, що телеканал здійснював мовлення по Україні без прямої комерційної реклами. З серпня 2016 р. жодних претензій від Нацради щодо невідповідності українському законодавству керівництво не отримувало.

Член Нацради Сергій Костинський розповів, що регулятор рік моніторив ефір «Дождя» і давав каналу два місяці на приведення його діяльності до умов українського законодавства. Синдєєва поінформувала Нацраду, що «Дождь» створив окрему інтернет-версію для України без реклами. Але Нацрада так і не отримала від «Дождя» документів на внесення української версії до Переліку іноземних каналів, і канал так і не вирішив питання з українськими провайдерами про ретрансляцію ними окремої версії – провайдери наразі ретранслюють супутникову версію «Дождя», де є реклама.

Друге звинувачення телеканалу в тому, що “Дождь”  показував кадри, на яких анексований Кримський півострів зображений як російський.

Стосовно Криму – за словами пана Костинського, у «Дождя» системна політика, що Крим є частиною РФ. Журналісти «Дождя» їздять до Криму з порушенням українського законодавства, називають адміністративний кордон між Херсонською областю та Кримом «російсько-українським кордоном», показують в ефірі карти, на яких Крим позначений як територія Російської Федерації.

Синдєєва пояснює це тим, що російське законодавство зобов’язує показувати Крим російським, оскільки згідно з Конституції він є суб’єктом Федерації.

Коментарі

data-url="https://netfreedom.org.ua/dogd-zaboronenyj-v-ukraini/" data-title="Чим запам’ятався телеканал “Дождь” українцям">

Напишіть коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.