Боротьба за мережевий нейтралітет у США. Що далі? Огляд

Термін “Net Neutrality” протягом останнім місяців став мантрою в американському медіа-просторі. Намагання адміністрації Трампа змінити законодавчу базу від 2015-ого року, що гарантує мережевий нейтралітет, призвела до протестів й публічної дискусії, яка зараз відбувається навколо рішення Федеральної комунікаційної комісії в США. У громадськості є кілька місяців для того, щоб внести свої коментарі, після чого остаточне рішення буде прийматися комісією за зачиненими дверима.

“Net Neutrality” (“нейтральність Інтернету” або “мережевий нейтралітет”) – термін, впроваджений професором Колумбійського університету в США, який став принципом регулювання Інтернету в усьому світі і полягає в забезпеченні інтернет-провайдерами рівного доступу до всіх видів даних в Інтернеті. Ключове правило: увесь трафік має рівні права, жоден сайт не має преференцій перед іншими.

Мережевий нейтралітет — принцип, згідно з яким провайдери телекомунікаційних послуг не надають перевагу постачальникам контенту в порівнянні з іншими. Іншими словами, провайдер не може заблокувати доступ до одних сайтів і надати сприятливіші умови іншим.

Увага світових ЗМІ наразі прикута до США, де адміністрація Трампа намагається змінити законодавчу базу, яка гарантує мережевий нейтралітет, створену 2015-ого року за часів президентства Барака Обами. Конкретно роль реформатора в цьому випадку покладена на Федеральну комунікаційну службу США на чолі із Аджіт Паі – людиною, яку вже називають руйнівником відкритого Інтернету.

Правила нейтралітету від 2015 року, прийняті у США, забороняють провайдерам надавати привілеї тим чи іншим сайтам в Інтернеті.

Федеральна комунікаційна комісія прийняла рішення відмінити ці правила.

Прихильники та противники мережевого нейтралітету

Передусім звичайні користувачі зацікавлені в тому, щоб у Мережі панував нейтралітет. Лише у такий спосіб може бути збережене право користувача отримувати широкий спектр інформації з різних джерел.

Мережевий нейтралітет також вигідний невеликим компаніям, особливо крихітним стартапам, які мають велике бажання будувати бізнес в інтернеті, але мають малі шанси конкурувати з комерційними гігантами щодо ціни, якості та швидкості на перших порах та просто не зможуть собі «придбати» трафік.

Прихильники нейтралітету переконані, що провайдери, незалежно від розміру та свободи ринку, зобов’язані лише надавати доступ до цього ринку, а не формувати його.

Для великого бізнесу мережевий нейтралітет — це радше перепона для заробітку. Компанії за таких умов не мають можливості стягувати плату з сайтів за надання їм пріотитеного доступу у своїй мережі. Схожий принцип діє під час відбору телеканалів для пакетів різних кабельних операторів.

Що зараз відбувається в США?

Нове керівництво Федеральної Комісії з питань зв’язку США стало на бік бізнесу у цьому питанні — і має намір фактично зруйнувати поняття мережевого нейтралітету, дозволяючи американським провайдерам надавати перевагу певному трафіку так, як заманеться. З такими правилами вони зможуть цілком законно заповнити ваш канал зв’язку, скажімо, такими сервісами, як YouTube чи Netflix, — а частка усіх інших налічуватиме лише декілька відсотків.

Для того, щоби не допустити ескалації публічного невдоволення, керівник Федеральної Комісії з питань зв’язку США ініціював публічне обговорення проекту пропозицій щодо регулювання. Документ зібрав понад мільйон коментарів. Наразі розпочнеться процедура надання офіційних відповідей з боку відповідних державних структур. Після завершення цього процесу, Федеральна Комісія ухвалить остаточне рішення нібито з урахуванням думки населення.

В залежності від складності теми, що розглядається, розгляд може тривати від 2 до 6 місяців. Проте сам очільник комісії у коментарі дав зрозуміти, що знає, яким буде результат. Фінальне рішення очікується до кінця року.

Паралельно в інтернеті розгортається рух активістів, які намагаються відстояти нейтралітет в Інтернеті. Вони порівнюють ситуацію з тією, що панує на ринку телевізійних послуг.

«Кабельні оператори відомі своїми високими цінами та слабким сервісом. Чимало рейтингів показують, що це — найненависніші компанії в Америці. Тепер вони (великі компанії —ред.) атакують інтернет — свого єдиного конкурента і єдину альтернативу, — пропонуючи стягувати плату з сайтів та призупиняти доступ до тих, які відмовлятимуться платити,» — зазначено на сайті ініціативи.

Активісти переконані: якщо компанії, котрі прагнуть врегулювання, отримають перемогу, інтернет ніколи не буде таким, як раніше. Тож їхній рецепт – атакувати відповідні відомства коментарями та скаргами на вияв протесту і домогтися перегляду рішення, яке вже фактично прийняте.

Google, Facebook, Netflix, Amazon та сотні інших компаній підтримали акцію онлайн-протесту проти Федеральної комунікаційної комісії, яка збирається покласти край політиці “рівних прав” в Інтернеті для всіх його учасників, яка була прийнята 2 роки тому.

Найбільша акція протесту відбулася 12 липня. Як це було?

Компанії, які взяли участь в протесті, прагнуть захистити себе від “нечесних правил”, які можуть використовувати великі інтернет-провайдери для того, щоб робити швидкість завантаження одних ресурсів більшою, ніж інших.

Представники Кремнієвої долини підійшли до цього бою проти адміністрації Трампа кожен по-своєму:

Netflix, стрімінг відео якого залежить від вільного та відкритого Інтернету, помістив на основній сторінці невеликий банер “Protect Internet Freedom. Defend Net Neutrality. Take Action”, який вів до інформаційної сторінки the Internet Association, присвяченій Net Neutrality.

 

Twitter промотував хештег #NetNeutrality на домашній сторінці та лінки до блогу з поясненнями й коментрами Федеральної комунікаційної комісії.

Якщо користуєтеся онлайн-формумом Reddit, то могли побачити таке повідомлення:

Онлайн тревел-компанія Expedia також мала банери на своєму сайті:

Деякі компанії не висловлювали невдоволення. До прикладу, Amazon помістив лиш банер “Net Neutrality? Learn More” на домашній сторінці сайту.

Google, один із найбільших прихильників Net Neutrality, запостив лінк у Твіттері до блогу компанії про підтримку протесту.

Нарешті, Фейсбук вирішив не просувати Net Neutrality на своєму сайті, натомість робив заяви через своїх лідерів – виконавчого директора Марка Цукерберга та головного операційного директора Шеріл Сендберг.

 

Що далі?

Наразі в США відбувається публічна дискусія щодо рішення Федеральної комунікаційної комісії. У громадськості є кілька місяців для того, щоб внести свої коментарі, після чого остаточне рішення буде прийматися комісією за зачиненими дверима.

Коротко про суть змін, запропонованих Федеральною комунікаційною комісією, у відео від Washington Post англійською:

Нагадаємо, в Росії не існує такого поняття як “мережевий нейтралітет”. Нещодавно Держдума схвалила законопроект про відміну анонімайзерів, регулювання пошуковиків та месенджерів. 

Коментарі

data-url="https://netfreedom.org.ua/borotba-za-merezevyj-nejtralitet-u-usa-ohliad/" data-title="Боротьба за мережевий нейтралітет у США. Що далі? Огляд">

Напишіть коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.