Комітет з питань інтернет-реклами при Інтернет Асоціації України (ІнАУ) провів дослідження пошукової та медійної реклами в Україні у 2020-му році.
Серед головних висновків:
- загальний обсяг інтернет-реклами в Україні в 2020 році склав 13,5 млрд грн;
Інфографіка «Загальний обсяг інтернет-реклами в Україні 2020-го», ІнАУ
- найвища вартість кліку становила 14,03 грн в категорії «Закон та уряд», а найнижча — в категорії «Новини та медіа»: 1,44 грн;
- найбільше коштів рекламодавців минулого року було інвестовано в цифрове in-stream відео та банерну рекламу;
- частка мобiльного платного пошуку у 2020 році зросла незначною мірою і склала 74%;
Інфографіка «Частка мобiльного платного пошуку у 2020-му в Україні», ІнАУ
Як змінилася ситуація у порівнянні з 2019?
- показник загального обсягу інтернет-реклами в Україні у 2020-му зріс на 7% порівняно з попереднім роком;
- частка витрат на рекламу у соціальних медіа та месенджерах дещо зросла і склала у 2020 році 46,2%, що на 0,7 процентних пунктів більше, ніж у 2019;
- обсяг ринку пошукової реклами в Україні у 2020 році зменшився на 13% у порівнянні з 2019 роком і сягнув 6,9 млрд грн;
- у 2020 році середня вартість кліку склала 4,83 грн порівняно з 4,53 грн у 2019 році.
Станом на 2021 рік в Україні не врегульована діяльність техгігантів, зокрема Facebook та Google, на яких приходиться левова частина усіх надходжень з реклами в інтернеті. У звіті ІнАУ наразі немає відповіді, яка доля коштів від реклами припадає на техгігантів.
Нагадаємо, що 17 лютого Верховна Рада схвалила законопроєкт №4184, який зобов’яже інтернет-гігантів, що працюють в Україні, сплачувати податки до українського бюджету.