Скаржитися має сенс
На думку експерта, скаржитися на контент і канали у Telegram має сенс. Це працює не завжди чи не завжди швидко, але масовість скарг може бути результативною.
«Ми достовірно не знаємо, як саме розглядаються скарги користувачів: алгоритми, алгоритми та вибірково модератори, лише модератори вручну. Але, найімовірніше, кількість скарг від реальних людей матиме вагу», — пояснює Павло Бєлоусов.
Telegram може призначати певний рейтинг користувачеві або вагу голосу (скарги) і з урахуванням цього враховуватиме чи не враховуватиме скаргу.
Наприклад, як пояснює Павло Бєлоусов, 10 скарг від користувачів, які реєструвалися місяць тому і не особливо активні в застосунку — прирівняти до 1 скарги від користувача, який давно зареєструвався і постійно користується Telegram. Звичайно, використовуються різні алгоритми і має силу «людський фактор», проте ефект має бути.
«Я сказав би так: якщо масово скаржитися і докладно вказувати причину — є шанс, що заблокують / видалять, а якщо взагалі не скаржитися — жодних шансів блокування просто немає», — додає експерт.
Скарги у месенджері функціонують приблизно так само, як звичайні петиції. Чим більше реальних людей візьме участь, тим вищий шанс, що їхня думка буде врахована.
Чого робити не варто: як не сприяти популяризації російського контенту українськими громадянами
Не варто підписуватись на ворожі канали, оскільки може спрацювати «стадний ефект». Люди бачитимуть, що певна група або канал має багато підписників, і думатимуть, що справді є велика підтримка цього.
Як працюють послуги подання скарг за гроші
Якщо подивитися на послуги подання скарг, які пропонують за гроші, то можна побачити, в якому разі швидше за все спрацює («100% докладні скарги від живих людей, 100% гарантія + висока швидкість, максимальні шанси на 90% видалення»).
Позиція Telegram
27 лютого засновник месенджера Telegram Павло Дуров спочатку заявив у дописі, що може розглянути можливість часткового або повного обмеження роботи деяких каналів у разі загострення ситуації в Україні. Проте за кілька годин передумав та повідомив, що блокувати канали Telegram не буде через те, що для деяких користувачів Telegram — це «єдине джерело інформації».
«Багато користувачів звернулося до нас з проханням не розглядати відключення Telegram-каналів на період конфлікту, так як ми для них — єдине джерело інформації.
У зв'язку з цими зверненнями ми вирішили не розглядати такі заходи. Однак ще раз прошу перевіряти і не вірити усьому, що публікується в Telegram-каналах у цей непростий час», — написав Павло Дуров.
Раніше ми розповідали про те, що з опівночі 14 березня Федеральна служба з нагляду у сфері зв'язку, інформаційних технологій і масових комунікацій заблокувала на території РФ соцмережу Instagram через «заклики до насильства проти росіян». На збереження контенту російські користувачі мали дві доби.