Ворожі Telegram-канали: скаржитися чи ігнорувати?
16 березня 2022
16.03.2022

У межах кібервійни з Росією українські користувачі Facebook розпочали публікувати дописи із закликами скаржитися на ворожі Telegram-канали. Експерт з цифрової безпеки Павло Бєлоусов розповів, чи є ефективною така практика.

Скаржитися має сенс

На думку експерта, скаржитися на контент і канали у Telegram має сенс. Це працює не завжди чи не завжди швидко, але масовість скарг може бути результативною.

«Ми достовірно не знаємо, як саме розглядаються скарги користувачів: алгоритми, алгоритми та вибірково модератори, лише модератори вручну. Але, найімовірніше, кількість скарг від реальних людей матиме вагу», — пояснює Павло Бєлоусов.

Telegram може призначати певний рейтинг користувачеві або вагу голосу (скарги) і з урахуванням цього враховуватиме чи не враховуватиме скаргу.

Наприклад, як пояснює Павло Бєлоусов, 10 скарг від користувачів, які реєструвалися місяць тому і не особливо активні в застосунку — прирівняти до 1 скарги від користувача, який давно зареєструвався і постійно користується Telegram. Звичайно, використовуються різні алгоритми і має силу «людський фактор», проте ефект має бути.

«Я сказав би так: якщо масово скаржитися і докладно вказувати причину — є шанс, що заблокують / видалять, а якщо взагалі не скаржитися — жодних шансів блокування просто немає», — додає експерт.

Скарги у месенджері функціонують приблизно так само, як звичайні петиції. Чим більше реальних людей візьме участь, тим вищий шанс, що їхня думка буде врахована.

Чого робити не варто: як не сприяти популяризації російського контенту українськими громадянами

Не варто підписуватись на ворожі канали, оскільки може спрацювати «стадний ефект». Люди бачитимуть, що певна група або канал має багато підписників, і думатимуть, що справді є велика підтримка цього.

Як працюють послуги подання скарг за гроші

Якщо подивитися на послуги подання скарг, які пропонують за гроші, то можна побачити, в якому разі швидше за все спрацює («100% докладні скарги від живих людей, 100% гарантія + висока швидкість, максимальні шанси на 90% видалення»).

Позиція Telegram

27 лютого засновник месенджера Telegram Павло Дуров спочатку заявив у дописі, що може розглянути можливість часткового або повного обмеження роботи деяких каналів у разі загострення ситуації в Україні. Проте за кілька годин передумав та повідомив, що блокувати канали Telegram не буде через те, що для деяких користувачів Telegram — це «єдине джерело інформації».

«Багато користувачів звернулося до нас з проханням не розглядати відключення Telegram-каналів на період конфлікту, так як ми для них — єдине джерело інформації.

У зв'язку з цими зверненнями ми вирішили не розглядати такі заходи. Однак ще раз прошу перевіряти і не вірити усьому, що публікується в Telegram-каналах у цей непростий час», — написав Павло Дуров.

Раніше ми розповідали про те, що з опівночі 14 березня Федеральна служба з нагляду у сфері зв'язку, інформаційних технологій і масових комунікацій заблокувала на території РФ соцмережу Instagram через «заклики до насильства проти росіян». На збереження контенту російські користувачі мали дві доби.