В Євросоюзі починають діяти нові правила регулювання цифрових ринків
1 листопада 2022
1.11.2022

1 листопада у ЄС вступив в дію новий закон ЄС про цифрові ринки - Digital Marketing Act (DMA). Він зробить роботу техногігантів прозорішою та зменшить їх монопольний вплив на кінцевого користувача.

Про це повідомляє ArsTechnica.

Нові закони спрямовані не те, щоб розширити можливості для пересічних користувачів і не обмежувати їх лише одними платформами, як до цього робили техногіганти.

ArsTechnica цитує одного з авторів закону Жерара де Граафа, який впевнений, що наслідки цього закону будуть значними, а техногіганти, на думку експерта, будуть вимушені відкрити «свої обнесені стінами сади». Адже один з основних напрямків DMA - кроки, які допустять на ринок конкурентів для технологічних гігантів та забезпечать дрібним компаніям усі умови для їх розвитку.

До прикладу, за словами де Граафа, дуже важливо, що власники iPhone нарешті отримають можливість завантажувати програми не лише з App Store, але й з інших магазинів мобільних додатків.

Революційною може стати реалізація вимоги одним месенджерам (наприклад, WhatsApp) отримувати на своїй платформі повідомлення від інших месенджерів (наприклад, від Signal або Telegram).

Для реалізації цих вимог ЄС повинна визначити, які компанії є великими та достатньо «монополістичними», щоб класифікувати їх як «гейткіперів» (Gatekeepers). До цих компаній застосовуватимуться найсуворіші правила щодо їх діяльності та контролю за нею. Цим компанія буде надано півроку, щоб вони змогли привести свою діяльність у відповідність із новими законодавчими вимогами.

Експерти не виключають нові судові позови, що оскаржуватимуть нові європейські закони.

Технологічні компанії у ЄС чекає іще один закон – «Закон про цифрові послуги» (Digital Service Act). Серед його вимог - пояснення того, як працюють алгоритми, в тому числі рекомендаційні, а також оцінка ризиків їх використання і право користувачів відмовитися від контенту, відібраного алгоритмами.

Як повідомлялося раніше, ЄС ухвалив закони, які зобов'язують IT-гігантів дозволити сторонні застосунки та платіжні системи.