В ЄС вступив в дію закон про цифрові послуги
22 листопада 2022
22.11.2022

Цей закон є новим зведенням правил ЄС, які дозволять створити для європейців безпечніше та відповідальніше онлайн-середовище.

Про це повідомляє сайт Єврокомісії.

Закон про цифрові послуги (Digital Services Act - DSA) застосовується до всіх цифрових послуг, які підключають споживачів до товарів, послуг або контенту. Він створює нові зобов’язання для онлайн-платформ щодо зменшення шкоди для кінцевого юзера та містить вимоги щодо протидії онлайн-ризикам, запроваджує надійний захист прав користувачів в інтернеті.

Іще одна важлива частина нового закону – створення для платформ унікальної нової системи прозорості та підзвітності. Розроблені як єдиний уніфікований набір правил для ЄС, ці правила нададуть користувачам новий захист, а підприємствам – юридичну визначеність на всьому єдиному ринку ЄС. DSA — це перший у своєму роді набір регуляторних інструментів у всьому світі, який встановлює міжнародний стандарт нормативного підходу до онлайн-посередників.

Серед найбільш помітних змін – механізми маркування нелегального контенту. DSA вводить вимогу до інтернет-провайдерів обмежувати поширення нелегального контенту та продуктів, покращувати захист неповнолітніх, надавати користувачам більший вибір та покращену інформацію щодо сервісів та послуг.

Зобов’язання різних компаній залежатимуть від їх ролі, розміщу та впливу на цифрову екосистему. Окремі положення передбачені для «дуже великих» цифрових платформ чи пошукових систем– Very Large Online Platforms (VLOP) и Very Large Search Engines (VLSE). Критерієм, за яким визначається розмір, є аудиторія, вона повинна перевищувати 45 млн користувачів.

Такі компанії повинні будуть щорічно проводити широкомасштабну оцінку ризиків негативного впливу їх сервісів, до прикладу, стосовно доступу до нелегальних товарів, контенту чи поширенню дезінформації.

Єврокомісія буде спостерігати за діяльністю великих компаній, якщо їх послугами користується більше 10% населення ЄС. Після того, як закон DSA вступив в силу, у компаній є три місяці на те, щоб повідомити дані про кількість користувачів. Якщо компанію буде віднесено до великих гравців ринку (VLOP чи VLSE), то у неї буде ще чотири місяці на те, щоб виконати всі вимоги DSA. Положення закону почнуть діяти з 17 лютого 2024 року.

Раніше «Інтернет Свобода» розповідала, що 1 листопада у ЄС вступив в дію новий закон ЄС про цифрові ринки - Digital Marketing Act (DMA).