Уряд планує захистити користувачів від списання грошей за підключення без їх згоди
7 жовтня 2020
7.10.2020

Щоб унеможливити випадкове або одностороннє підключення контент-послуг, у Міністерстві цифрової трансформації та Національній комісії у сфері зв'язку (НКРЗІ) вирішили суттєво змінити правила надання телекомунікаційних послуг. Про це повідомила Економічна правда.

В Україні зареєстровано близько 50 мільйонів сім-карт, проте оператори заробляють не тільки за послуги зв'язку та інтернету, а ще і на «додаткових контент-послугах», за які минулоріч списали з мобільних рахунків 500 мільйонів гривень, частину — без згоди клієнтів.

Серед змін, запропонованих НКРЗІ — введення двокрокової згоди абонента на отримання платної контент-послуги, а також зобов’язання споживачів підтверджувати згоду на придбання послуги за допомогою голосового або текстового повідомлення. Крім того, планується заборонити надавати контент-послуги, якщо на рахунку абонента немає коштів.

Оператори в свою чергу кажуть, що не займаються нав’язуванням платного контенту. Але це не єдина причина, чому вони проти такої ініціативи — вона б також суттєво зменшила їхні прибутки. Таку думку мають Київстар та Vodafone. Lifecell також не погоджуються з тим, що вони нав’язують платний контент, але нововведення підтримують.

Мінцифри затвердили проєкт. Зараз він проходить процедуру погодження з іншими органами.