Шахраї користуються проблемами із підключенням до веж мобільного зв’язку та крадуть гроші та акаунти у своїх жертв.
Про це повідомляє Центр протидії дезінформації при РНБО України.
Складнощі з мобільним зв’язком, які виникають при відключенні електрики, стали основою нової схеми, розробленої шахраями. Зловмисники телефонують українцям та пропонують покращити зв’язок, перемкнувши їх номер на іншу вишку мобільного зв’язку. Аргументом для цих дій є піклування про клієнта та спроба забезпечити йому якісніший зв’язок.
Шахраї запевняють, що для того, щоб таке зробити, потрібно повідомити повідомити код, який клієнт отримає у вигляді повідомлення на свій на телефон.
Хоча насправді, найчастіше, це код від мобільного оператора, який використовується для заміни чи перевипуску SIM-картки. Якщо клієнт називає цей код, зловмисники отримують доступ до SIM-картки клієнта, можуть випустити її дублікат й таким чином отримати доступ до всіх акаунтів, прив’язаних до цієї SIM-картки.
Для переключення між різними базовими вежами мобільного зв’язку ніякі коди не потрібні. Більше того, смартфон сам в автоматичному режимі перемикається на найближчої доступної вежі.
Якщо зникає електрика, то певний час базові вежі мобільного зв’язку працюють від автономних джерел живлення. За потреби можна скористатись функцією національного роумінгу та самому підключитися до мережі іншого оператора.
Щоб отримати консультацію у мобільних операторів, краще зателефонувати їм самим на такі номери
Київстар – 466 Vodafone – 111 Lifecell – 5433
Раніше «Інтернет свобода» розповідала, що кібератаки, шахрайство і фейки: такими були основні порушення цифрових прав українців у жовтні