Такі дані представлені у результатах дослідження соціологічної групи «Рейтинг».
Дослідження вимірювало багато різноманітних показників, серед яких були зміни у медіаспоживанні українців х початку війни. Дослідження було проведено у лютому 2023 року.
Автори дослідження відзначили невелике зменшення споживання новинного контенту національних та місцевих медіа серед українців. Національні телеканали стали дивитись 43% респондентів, хоча минулого року інтерес до них демонстрували 55% опитаної аудиторії.
Інтерес до місцевих медіа зменшився з 11% до 7%, так само впала відвідуваність інтернет-сторінок медій - з 47% до 36%.
Водночас автори дослідження відзначили зростання популярності груп та каналів у месенджерах Telegram, Viber - з 11% до 41%. Також зріс інтерес до каналів на YouTube - з 21% до 29%. Соціальні мережі такі як Facebook, Twitter, Instagram, практично не змінили своєї популярності. Біля третини аудиторії (35%) обрали їх як основне джерело новинного контенту.
Водночас учасники дослідження відзначили зміну рівня довіри до новинного контенту національних телеканалів. Для цих медіаджерел цей показник зріс з 43% до 72%, рівень довіри до місцевих ЗМІ продемонстрував зростання з 43% до 62%.
Раніше «Інтернет свобода» розповідала про інші звіти про медіаспоживання. До прикладу, у звіті Data Science Publicis Groupe Ukraine «Український споживач 2022» йшлося про те, що понад 75% українців отримають новини з інтернету, а понад 65% - з соціальних мереж.
Інше дослідження «Демократія, права і свободи громадян та медіаспоживання в умовах війни», проведене Київським міжнародним інститутом соціології, показало, що 59% опитаних двома найважливішими джерелами новин називають соцмережі, а загалом за допомогою соцмереж та месенджерів отримують інформацію 69% респондентів.