У Німеччині хочуть змусити Google покращити способи управління даними користувачів
16 січня 2023
16.01.2023

Німецький державний орган з питань конкуренції Bundeskartellamt буде розслідувати практики збору й використання даних компанією Google.

Про це повідомляє Techcrunch.

В попередній заяві регулятора йдеться про те, у користувачів онлайн-сервісів Google є мало прав щодо принципів обробки їх даних.

Bundeskartellamt, або Федеральне відомство з питань конкуренції з травня 2021 року досліджує умови Google щодо обробки даних користувачів. Попереднє вивчення цих практик показало, що найбільшою проблемою є те, як Google збирає та об’єднує дані користувачів у кількох сервісах і чи пропонує користувачам достатній вибір щодо профілювання для націлювання реклами.

Власне проблема відсутності вибору користувачів Google потрапила в поле зору антимонопольного регулятора через те, що це може негативно вплинути на конкуренцію.

«Bundeskartellamt дійшов попереднього висновку, що, виходячи з поточних умов, користувачі не мають достатнього вибору щодо їх погодження на таку широкомасштабну обробку своїх даних у різних сервісах. Запропоновані їм варіанти в своїй переважній більшості недостатньо прозорі та надто загальні», – йдеться в прес-релізі антимонопольного регулятора. «Згідно з поточною оцінкою, достатній вибір вимагає, зокрема, щоб користувачі могли обмежити обробку даних конкретною використовуваною послугою. Крім того, вони також повинні розуміти цілі, для яких обробляються дані».

«Більше того, запропоновані варіанти не повинні бути розроблені таким чином, щоб користувачам було легше дати згоду на обробку даних у різних службах, ніж не дати таку згоду. Загальне та невибіркове збереження та обробка персональних даних без певної причини як профілактичний захід, зокрема з метою безпеки, також є неприпустимими без надання користувачам будь-якого вибору. Тому наразі Bundeskartellamt планує зобов’язати компанію змінити запропоновані варіанти», - сказано в офіційному повідомленні федеральної структури.

У своїй заяві керівник Bundeskartellamt Андреас Мундт додав: «Бізнес-модель Google значною мірою залежить від обробки даних користувачів. Завдяки встановленому доступу до відповідних даних, зібраних із великої кількості різних служб, Google має стратегічну перевагу над іншими компаніями. Практики Google необхідно порівняти з вимогами нових правил конкуренції для великих цифрових компаній. Компанія має надати користувачам достатній вибір щодо того, як обробляти їхні дані».

Нагадаємо, що у ЄС з листопада почав діяти новий закон ЄС про цифрові ринки - Digital Marketing Act (DMA), який має обмежити монопольне становище техногігантів.