Експерти з трьох дослідницьких установ Данії створили освітній матеріал про інформаційні атаки РФ – “Тролі у вашій стрічці новин”.
Експерти Данського інституту міжнародних досліджень, Університету Копенгагена та фактчекерської організації TjekDet створили матеріал з метою посилити навички критичного мислення молоді Данії при використанні соцмереж, медіа та їхнього розуміння здатності ЗМІ впливати на висвітлення новин та дії у повсякденному житті.
Освітній матеріал присвячений російським інформаційним маніпуляціям, дезінформації та впливові, який мали тролі РФ.
“Соціальні медіа можуть об’єднувати людей, але в той же час вони можуть бути використані для поширення брехні та впливу на ставлення людей щодо певних подій. Росія, зокрема, створила мережу – телебачення, радіо, інформаційні агентства, соціальні мережі, які вони активно використовують для дезінформації. Попри те, що у Данії ще не було серйозного впливу від дезінформації, ми повинні бути готові до такого виду боротьби. Ще одна причина зосередитися на дезінформації з боку Росії, це те, що ми в Данії можемо від неї захиститися”, – йдеться у матеріалі.
Освітній матеріал данців складається з 5 розділів:
Введення у російську дезінформацію Приклад російської дезінформації: матеріал про масову інформаційну кампанію після отруєння Скрипалів у Великій Британії Моє життя як троля – історія Людмили Савчук: матеріал про російську журналістку, яка під прикриттям влаштувалася на “фабрику тролів” Росії та розповідає про декілька місяців роботи зсередини. Матеріал допомагає розпізнати поведінку тролів у мережі. Вплив Росії на конкретні групи людей: розділ присвячено дослідженню Університету Копенгагена, який проаналізував дискусії у Твіттері після катастрофи М17. Стань своїм власним фактчекером: описує 12 кроків перевірки інформації, щоб не стати жертвою інтернет-тролінгу. Нагадаємо, нещодавно компанія Google оголосила про запуск курсу медіаграмотності для дітей, який навчить розпізнавати дезінформацію, оманливі заголовки, фальшиві URL-адреси та уникати фішингу в Інтернеті. Головна мета проекту – пояснити дітям та батькам, що вміст, який вони бачать в мережі не обов’язково є надійним та достовірним, і навіть може нашкодити, а інформація та ідентичність у Інтернеті можуть бути вкрадені.