Техногіганти не достатньо боряться з новинними фейками
23 березня 2023
23.03.2023

Великі технологічні компанії недостатньо роблять для видалення фейкових новин, впевнені активісти неурядової організації Avaaz.

Про це повідомляє Reuters.

Експерти неурядової організації Avaaz дійшли висновку про недостатні зусилля техногігантів Twitter, Google та YouTube, Meta Platform й TikTok стосовно видалення фейкових новин зі своїх платформ. Це викликає сумніви щодо їх здатності відповідати новим правилам ЄС, які стосуються онлайн-контенту.

Аналітики Avaaz проаналізували вибірку зі 108 випадків аналізу фейків, пов’язаних з американським фільмом проти вакцинації 2022 року. Це дослідження показало, що зусилля соціальних мереж, зокрема Instagram, видалити дезінформації з фрагментами цього фільму, не дали результатів.

«Загалом лише 22% дезінформаційного контенту, який ми проаналізували, було або позначено як фейк, або видалено шістьма основними платформами», — відзначили експерти Avaaz.

Окремою проблемою стала боротьба з дезінформацією іншими мовами, окрім англійської. «Незважаючи на чіткі зобов’язання платформ покращити аналіз фейкового контенту не лише англійською, але й усіма мовами ЄС, наше дослідження виявило, що в деяких мовах ЄС – італійській, німецькій, угорській, данській, іспанській та естонській – жодна платформа не вжила жодних заходів проти публікацій-порушників», – відзначають автори дослідження та додають: «Це дослідження свідчить про те, що більшість основних платформ не дотримуються своїх зобов’язань щодо боротьби з фейками та можуть порушувати зобов’язання нового європейського закону DSA».

Раніше «Інтернет свобода» розповідала про новий закон ЄС про цифрові послуги - Digital Services Act – DSA