Про це повідомляє The Washington Post.
Прийнятий у минулому році у Техасі закон про соціальні мережі (який ще називають закон HB20 - Texas House Bill 20) передбачав серйозні обмеження у роботі соціальних платформ. Цей закон забороняв будь-якій соціальній платформі, аудиторія якої перевищує 50 млн користувачів на місяць у США, «блокувати, забороняти, видаляти, демонетизовувати, деактивовувати, обмежувати» будь-який контент, який базується на точці зору певної людини.
Після прийняття цього закону представники BigTech добилися судової заборони на те, щоб закон вступив у дію. Проте нещодавно апеляційний суд США відмінив блокування цього закону. Тож зараз соціальні платформи шукають, як саме вони можуть працювати в умовах цих обмежень. Адже закон забороняє видаляти будь-який контент, в тому числі з суперечливим вмістом чи фейками, бо, в певному розумінні, це видалення і є цензурою на основі думки іншої людини.
Одним з варіантів подальшої роботи для жителів штату великі технологічні компанії розглядали у відображенні спливаючого повідомлення із попередженням про те, що вони можуть побачити контент граничного змісту та пропозицією відмовитись від цього.
Вивчались й інші варіанти роботи в таких складних умовах, проте експерти дійшли думки, що вимоги нового закону буде практично неможливо виконати. Адже формулювання закону фактично забороняє компаніям модерувати або блокувати будь-який контент, прокладаючи шлях до розміщення фейків, екстремістського контенту, расистського, дезінформації про вакцини та інших шкідливих матеріалів, який зараз заборонені на більшості веб-сайтів.
Незважаючи на сподівання про те, що Верховний суд зрештою відхилить цей суперечливий закон, компанії Кремнієвої долини уже почали готуватися до найгірших сценаріїв, плануючи у спеціальній «пісочниці» те, як працюватимуть їх сайти, — розповідає Карл Сабо, віце-президент і генеральний радник NetChoice, групи лобістів технологічних компаній, які оскаржили закон Техасу. Учасниками цієї групи є представники Meta, TikTok, Google, Nextdoor та десятків інших сервісів.
У створеній техногігантами стратегії не виключається найрадикальніша – повне припинення надання своїх послуги в Техасі та, можливо, в будь-яких інших штатах, де будуть прийняті схожі закони. Інший варіант – більш ризикований – спробувати виконати закон та припинити будь-яку модерацію контенту, чекаючи масового громадського протесту або відмови аудиторії використовувати ці платформи.
Раніше «Інтернет свобода» розповідала про те, що Каліфорнія наближається до остаточного прийняття законопроекту про безпеку дітей в Інтернеті.