Росія розглядає Україну як “випробувальний майданчик для дезінформаційних атак”- представник ГО “Інтерньюз-Україна” на #EuroDIG2019
21 червня 2019
21.06.2019

Під час форуму Європейський діалог з управління Інтернетом (#EuroDIG2019), що проходив у Гаазі 19-20 червня 2019 року, наші партнери з GMDF організували дискусію про виклики дезінформації в європейському контексті, й запросили представників Google, European Commission, Council of Europe, Free Press Unlimited та Internews Ukraine.

Публікуємо ключові тези Віталія Мороза, керівника програм нових медіа Internews Ukraine.

Фото: Віталій Мороз

Тези щодо дезінформаційних кампаній проти України:

Україна розглядається Росією як “випробувальний майданчик для дезінформаційних атак”. Те, що відбувається в Україні, пізніше може реалізуватися на території ЄС; Україна вже п’ятий рік перебуває в стані “information disorder” як результат гібридної війни з часу анексії Криму та затяжної війни на Донбасі; Попри все, Україна рухається вперед, проводить реформи, будуючи більш тісні зв’язки з ЄС; Дезінформація проти України походить з Росії та має чітку ціль – зобразити країну як “збанкрутілу державу” для зовнішнього світу, жителів України, й для внутрішнього ринку Росії. Для цього використовуються такі інформаційні канали як ТБ, інтернет, проксі-медіа на території України; Напередодні виборів Internews Ukraine / UkraineWorld зробили дослідження на основі big data “Що пишуть про вибори в українському сегменті ВКонтактє” – було проаналізовано 1 мільйон профілів та 10 мільйонів постів; Ключові меседжі дослідження: 1) практично усі кандидати в Президенти отримали негативну реакцію, ВКонтакте все більше стає частиною “русского мира” в Україні, 2) Україна представлена в записах переважно як “збанкрутіла держава”, 3) ВКонтакте – платформа для поширення мови ненависті та антисемітизму та адміністрація нічого не робить з цим – що кардинально відрізняється від Facebook. Тези щодо ролі технологій у виборах та зростання популізму:

  • В Україні обраний новий президент, який не має жодного політичного чи урядового досвіду;
  • Через місяць в Україні відбудуться позачергові вибори до Верховної Ради, і пропрезидентська політична партія, що тільки формується, за прогнозами опитувань може набрати близько 50% місць у Парламенті;
  • Вибори показали, що традиційний політичний процес зламаний – Україна увійшла в епоху популізму. Головне мотто виборчої кампанії – відрізняйся від традиційних політиків аби бути успішним.

Які секрети виборчої президентської кампанії 2019, де активно застосовуватися технології:

уникай політичних дебатів, не відповідай на запити журналістів; роби обіцянки, які не плануєш виконати; працюй в стилі голлівудських студій для створення меседжів; створюй віртуальну кампанію, роби розважальний контент; створюй образ кандидата як кандидата надії. Разом з тим, Україна залишається демократією й її уроки можуть бути важливими для країн ЄС.

Нагадаємо, під час форуму #EuroDig2019 в Гаазі був представлений червневий звіт ООН щодо Інтернету та технологій під назвою “Епоха цифрової взаємозалежності”. Створення звіту щодо “цифрової взаємодії” та соціальних, етичних, юридичних та економічних впливів цифрових технологій ініціював Генеральний Секретар ООН. Частиною звіту стала Декларація цифрової взаємозалежності – документ, що ставить цілі на 2030 рік для країн-членів ООН у застосуванні технологій на благо суспільства. Про ключові положення звіту, зміст декларації, а також про цілі щодо включеності користувачів, прав людини, інституційної політики та глобальної цифрової співпраці читайте на нашому сайті.