Про це повідомляє Українська правда.
Проєкт закону передбачає, що власники інформаційних ресурсів, добова аудиторія у яких становить понад 500 тисяч російських користувачів, для роботи в РФ мають створити філії, відкрити представництва чи заснувати російські юридичні особи, які повинні в повному обсязі представляти інтереси головних компаній і бути основним каналом взаємодії російських регуляторів із ними. Перше читання законопроекту заплановано на 1 червня.
До переліку інтернет-ресурсів, на який поширюватиметься дія закону, входять соцмережі (Facebook, Instagram, TikTok, Twitter), відеохостінги (YouTube, Twitch.tv), месенджери (WhatsApp, Telegram, Viber), поштовий сервіс (Gmail), пошуковики (Google, Bing.com), провайдери хостингу (Amazon, Digital Ocean, Cloudflare, GoDaddy), онлайн-магазини (Aliexpress.com, Ikea.com, Iherb.com), а також Wikipedia.org.
«Якщо буде зроблено офіційне представництво некомерційної організації в Росії, вона автоматом стає іноземним агентом, на неї накладаються всі ці санкції проти іноземних агентів», — повідомив Станіслав Козловський.
Виконавчий директор також додав, що «Вікіпедія» є некомерційною організацією, її російське відділення існує на пожертви користувачів, а статті укладаються відвідувачами ресурсу, які і є власниками розміщеного контенту.
«На відміну від усіх інших компаній, які вони називали, «Вікімедіа РУ» – єдина некомерційна, і створювати комерційні компанії вона теж не може. Тому є така проблема, в цьому законі не врахували, що далеко не всі сайти з великою відвідуваністю – це багатомільярдні корпорації», – сказав Станіслав Козловський.
Як повідомлялося раніше, Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України оголосило про початок роботи над наповненням Вікіпедії текстами кримськотатарською мовою.