Ranking Digital Rights 2022: чи дотримуються техгіганти цифрових прав користувачів?
28 квітня 2022
28.04.2022

Дослідницька програма Ranking Digital Rights опублікувала результати дослідження прозорості політик та дотримання цифрових прав користувачів техгігантами у 2022 році.

Ranking Digital Rights 2022. Загальний результат компаній

Результати: жодної прохідної оцінки

У цьогорічному виданні рейтингу вперше розглянули цифрові платформи окремо від телекомунікаційних компаній. Категоріями для оцінки були корпоративне управління, свобода вираження поглядів та конфіденційність. Шостий рік поспіль жодна з 14 досліджених цифрових платформ не отримала прохідного балу. Хоча є невеликі покращення, фахівці наголошують, що компанії повинні краще захищати своїх користувачів і суспільні інтереси, та виділяють такі ключові інсайти:

Twitter

Twitter знову посів перше місце у рейтингу за детальну політику щодо контенту користувачів та загальнодоступність даних про його модерування. Однак, як і більшість компаній, платформа не звітувала щодо управління своєю рекламою.

Яндекс

Найбільше збільшилась оцінка Яндекс (на 7,6 бала) через те, що сервіс покращив політику в усіх трьох категоріях: управління, свобода вираження поглядів і конфіденційність. Війна Росії проти України може зруйнувати ці досягнення, оскільки російські компанії борються не лише з міжнародними санкціями, а й із тиском з боку свого власного режиму.

Amazon

Amazon, незважаючи на значне збільшення балів, залишається внизу рейтингу поряд з китайським гігантом Tencent. Він отримав найнижчий бал (20%) серед усіх платформ соціальних медіа щодо пояснення процесів для забезпечення втілення власних правил щодо контенту.

Google

Найменше покращень у Google — другий рік поспіль це єдина компанія, загальний результат якої знизився через застарілу політику сповіщення користувачів пошукових служб про обмеження контенту та шифрування для Gmail і Google Drive.

Yahoo

Yahoo — раніше Verizon Media отримала майже три бали завдяки покращеній політиці безпеки та зловживання даних.

Microsoft

Microsoft вперше опублікувала дані про контент, який вона обмежує відповідно до своїх правил. Пошукова система корпорації Bing розкрила більше даних про те, як вона модерує рекламний контент, ніж будь-яка інша служба, яку ми оцінювали.

Kakao

Kakao заснувала комітет на рівні ради для нагляду за такими питаннями, як конфіденційність і свобода вираження поглядів.

LinkedIn

Цього року вперше оцінили платформу Microsoft LinkedIn. Це одна з небагатьох служб, яка надала інформацію про те, як вона обробляє дані користувачів для розробки моделей машинного навчання та те, як компанія бореться з упередженістю AI. Хоча політика LinkedIn була більш прозорою та дотриманням прав, ніж китайські та російські платформи соцмереж, вона відстає від Facebook і Twitter, а також більшості інших служб Microsoft.

Ranking Digital Rights 2022. Оцінка корпоративного управління

Перше місце у рейтингу корпоративного управління ділять Microsoft і Meta. Meta оприлюднила нову політику щодо прав людини, а Microsoft вперше розкрив дані про контент, який він обмежував на основі власних правил. Третє місце у топі посідає Yahoo, що покращив безпечність та політику щодо витоків інформації.

Ranking Digital Rights 2022. Оцінка свободи вираження поглядів

Twitter очолив рейтинг завдяки своїй політиці щодо дотримання правил і запитам третіх сторін щодо обмеження вмісту та облікових записів користувачів. Google оприлюднив деякі дані про контент, який він обмежував через порушення умов користування платформою. Microsoft вперше почав повідомляти OneDrive про приватні запити щодо обмежень контенту.

Ranking Digital Rights 2022. Оцінка конфіденційності

Yahoo вперше повідомила, що замовила аудит безпеки від третьої сторони, а також опублікувала політику щодо усунення витоків даних. Apple отримала друге місце за рейтингом конфіденційності завдяки своїй політиці безпеки і шифрування. Twitter мав прозору політику щодо типів даних користувачів, які він збирає, та цілей для збору цих даних.

Як покращити результати у подальшому?

  1. Домагатися повної заборони збору даних для реклами на основі відеоспостереження.
  2. Практикувати корпоративну прозорість: звітувати про використання даних для реклами та забезпечити можливість модерування контенту різними мовами.
  3. Дотримуватись прав людини та надавати можливість незалежних досліджень, мати відкритий доступ до даних.
  4. Надавати рекламодавцям можливість подавати апеляцію, якщо їхня реклама була помилково відхилена.
  5. Регулятори, що займаються суспільними інтересами, повинні створити механізми, щоб заборонена реклама не була опублікована.

«Якщо йдеться про одну універсальну рекомендацію для кожної з компаній, які ми оцінюємо, вона б виглядала так: пришвидшіть свої зусилля з розробки та впровадження політики та практик, що поважають (цифрові) права у своїй діяльності», — підсумували Ranking Digital Rights.

Детальний звіт доступний за посиланням.

Як повідомлялося раніше, перше в Україні дослідження Індексу захисту персональних даних, яке провела ГО «Інтерньюз-Україна», визнали як адаптацію методології Ranking Digital Rights. Деталі результатів дослідження представлені на сайті проєкту та у дослідженні.