Протягом 2020 року до кіберполіції надійшло понад 30 тисяч звернень щодо шахрайства в інтернеті
15 січня 2021
15.01.2021

Упродовж 2020 року до кіберполіції надійшло понад 41 тисячі звернень громадян, із них понад 80% - щодо шахрайств.

Про це повідомляє кіберполіція України.

Найпоширенішими схемами аферистів були: — продаж неіснуючих товарів — як правило, у таких випадках шахраї вимагали передплату за товар, однак після отримання грошей – блокували покупців; — телефонні шахрайства — зловмисники видавали себе за працівників банку або представників мобільного оператора. У розмовах повідомляли про нібито блокування картки або ж про отримання доступу до банківського рахунку сторонніми особами. Аферисти випитували конфіденційні дані, зокрема термін дії картки, PIN-код та СVV-код, коди банків та мобільних операторів. Згодом зібрану інформацію вони використовували для привласнення грошей із банківських рахунків. — фішингові ресурси — аферистів створювали фішингові ресурси, схожі на популярні інтернет-магазини, банківські установи або організації. Основне завдання таких шахраїв – викрадення логінів і паролів або ж отримання банківських даних для привласнення грошей. Так, наприклад, зловмисники роблять розсилки нібито від імені банку із посиланням на фішинговий ресурс, де просять ввести персональні дані «для перевірки».

«В минулому році кіберполіцейські у взаємодії з партнерами заблокували майже 30 тисяч шахрайських інтернет-посилань і майже 9 тисяч фінансових операцій зловмисників. Втім шахраї завжди підлаштовуються під потреби суспільства і щоразу вигадують нові схеми злочинів. Аби мінімізувати ризики привласнення грошей інтернет-аферистами, громадянам слід бути обачними та дотримуватися правил кібергігієни», — зазначив керівник Департаменту кіберполіції Олександр Гринчак.

Нагадаємо, що раніше хакер розробив програмне забезпечення, яке надавало доступ до криптогаманців користувачів.