Політика Facebook і Google порушує право людини на приватність – Amnesty International
22 листопада 2019
22.11.2019

Постійне спостереження з боку Facebook і Google за мільярдами людей з усього світу загрожує правам людей і свободі слова, а самі компанії мають змінити свої бізнес-моделі та не покладатися на дані користувачів, заявила правозахисна організація Amnesty International у своєму звіті.

Як пише The Verge з посиланням на звіт, документ організації підготовлено тлі зростаючого регуляторного контролю великих технологічних компаній.

Технологічні компанії "Big Five" - Apple, Amazon, Google, Microsoft та Facebook - домінують майже у всіх онлайн-сервісах. Правозахисники зазначають, що Google зараз контролює 90 відсотків використання пошукових систем у всьому світі, тоді як третина земної кулі використовує послугу, що належить Facebook, щодня.

Кумі Найду, генеральний секретар Amnesty International, стверджує: "мільярди людей не мають жодного значущого вибору, окрім доступу до цього публічного простору на умовах, продиктованих Facebook та Google. Це не інтернет, на який люди підписалися".

На думку Найду, користувачі мусять або підпорядковуватися широко розповсюдженому механізму спостереження, де даними можуть маніпулювати, або ж відмовлятися від переваг цифрового світу.

Google

зображення Amnesty International

У звіті Amnesty International згадуються розслідування, які тривають проти Facebook і Google. Так, розслідування щодо Facebook вивчає можливе порушення конфіденційності користувачів та використання даних для маніпулювання виборами, а Google фігурує у справах щодо політики збору даних.

Amnesty International припускають, що частина проблем пов’язана з тим, що компанії стали занадто великими. Домінування цих компаній означає, що наразі майже неможливо підключитися до мережі, без згоди на політики Facebook і Google.

У коментарі The Verge, прес-секретар Google заявив, що компанія працює над тим, щоб дати людям більше контролю над своїми даними.

На думку правозахисників, найкращим рішенням буде зміна бізнес-моделей компаній. “Поки технологічні компанії покладаються на рекламу, щоб заробляти гроші, дані користувачів будуть їх улюбленою валютою”, - йдеться у звіті.

The Verge вказують, що у звіті Amnesty не зазначаються альтернативні стратегії.

Прес-секретар Facebook також прокоментував звіт організації, зазначивши, що компанія не погоджується з такою оцінкою, оскільки саме така бізнес-модель полягає у тому, щоб групи на зразок Amnesty International, які розміщують рекламу, могли збільшувати кількість фоловерів та просувати свою місію.

У звіті Amnesty International закликала уряди приймати нові закони про конфіденційність даних та застосовувати ті, які існують зараз.

Нагадаємо, Facebook за три квартали 2019 року видалив 5,4 мільярди фейкових акаунтів, що на 2 мільярди більше, аніж за весь минулий рік.“Така велика кількість видалених акаунтів не означає, що збільшилася кількість шкідливого контенту. Це тільки означає, що компанія стала більш активно боротися із таким контентом”, - пояснив засновник і виконавчий директор компанії Марк Цукерберг.