Найпопулярніші Telegram-канали українського інтернету – це анонімні джерела
13 вересня 2022
13.09.2022

Хоча серед найпопулярніших Telegram-каналів українського інтернету майже немає офіційних російських і мало проросійських, найбільш активно читають не офіційні канали чи акаунти медіа, а так звані альтернативні анонімні ЗМІ, які не гребують фейками та псевдоновинним контентом.

Про це йдеться у дослідженні аналітиків «Детектора медіа»

Автори дослідження проаналізували український сегмент Telegram через те, що саме ця платформа стала ключовим джерелом отримання українцями новин з початку повномасштабної війни. За даними компанії Telemetrio, яка досліджує аудиторію Telegram, за період між 23 лютого і 23 липня 2022 року середня кількість підписників окремого Telegram-каналу в Україні зросла вдвічі – з 9 тис до понад 18 тис користувачів. Додатковою проблемою цього аналізу була спроба відрейтингувати канали не лише по числу підписників, але й по кількості переглядів окремих дописів.

Наразі найпопулярнішим в Україні Telegram-каналом є «Труха Україна», на який підписано більше 2,2 млн користувачів. Загалом до найбільшого сегменту популярних Telegram-каналів належать ті, які можна умовно назвати «альтернативними ЗМІ» (36%), на другому місці – умовні «місцеві пабліки» (19%), на третьому – державні канали комунікації із часткою в 12%. Незначно від цієї категорії відстали проросійські канали з часткою в 11%.

Таким чином, більше 75% каналів у Telegram – це анонімні площадки, які часто можуть публікувати фейки чи неперевірений контент та не особливо перейматися його спростуванням.

Лише чотири Telegram-канали ЗМІ увійшли в топ-100 найпопулярніших в Україні. Це канали ТСН, УНІАН, «Суспільне новини» та «Україна 24».

Автори дослідження підсумовують, що Telegram «залишається зоною анонімності й альтернативних джерел» і додають, що «джерело, якому вам варто довіряти, не може бути анонімним, особливо в часи повномасштабної російської агресії проти України й на платформі, яку розробили росіяни».

Актуальність цього дослідження пояснюється змінами в медіаспоживанні Українців з початку війни – більше половини українців отримують новини з соцмереж, а серед цих сервісів найпопулярнішим є саме Telegram, повідомлялось у дослідженні Київського міжнародного інституту соціології.