Українське видання «НВ» порушило питання мови ненависті в українському сегменті Facebook у новому випуску журналу від 18 лютого.
Обкладинка випуску журналу НВ №6 від 18 лютого 2021 року
За словами Оксани Мороз, засновниці ініціативи з інформаційної гігієни «Як не стати овочем», український Facebook відображає весь інформаційний шум, у якому живе країна. Якщо тональність новин загалом негативна, це перекидається і в соцмережу, де можна швидко все обговорити, повідомляється в НВ.
Олександр Смирнов, креативний директор і партнер креативного агентства Tabasco, вважає: «Агресивність Фейсбуку пов’язана із загальним рівнем агресії у політиці».
Як з мовою ворожнечі бореться Facebook?
У листопаді 2020 року Facebook опублікував звіт про боротьбу з мовою ненависті на платформі. Згідно з ним, у третьому кварталі 2020-го соцмережа виявила 95% публікацій з hate speech. У 2017 році ця цифра становила 23.6%.
«Ми обчислюємо розповсюдження мови ворожнечі, обираючи зразок контенту на Facebook, а потім маркуючи, як сильно він порушує нашу політику. Через те, що хейт спіч залежить від мови та культури, ми надсилаємо зразки представникам різних мов і регіонів. На основі цього методу ми встановили, що розповсюдження мови ненависті з липня 2020 по вересень 2020 було від 0.10% до 0.11%. Іншими словами, з 10 000 переглядів контенту на Facebook, від 10 до 11 містили в собі мову ненависті», — йдеться у звіті.
Нагадуємо, що у Facebook викрили 430 сторінок, які поширювали фейкову інформацію про Covid-19 і у той же час використовували інструменти соцмережі для заробітку.