Мова ворожнечі, приватність та модерація контенту: що показав аудит цивільних прав Facebook
13 липня 2020
13.07.2020

Нещодавно юристка у сфері цивільних прав Лора Мерфі та юридична фірма Relman Colfax опублікували звіт за підсумками дворічного аудиту цивільних прав Facebook. Аудит показав, що техгіганти все більше залежать від впливу суспільства.

Інтернет свобода розповідає, чому проводився аудит та про ключові висновки щодо цивільних прав Facebook.

Навіщо проводився аудит цивільних прав Facebook

Аудит розпочався у 2018 році на прохання і за підтримки громадянського суспільства та деяких членів Конгресу США.

Аудит не мав на меті оцінити технічну ефективність соцмережі, натомість у аналізі досліджуються теми підзвітності Facebook суспільству щодо їхніх прав, інформування виборців, модерації контенту, таргетування реклами, штучного інтелекту, а також різноманітності та інклюзивності команди.

За два роки аудиту Лора Мерфі взяла інтерв’ю у понад 100 громадян та організацій. Зазначається, що у звіті не наводяться порівняння Facebook з іншими соцмережами чи техгігантами. Оцінка зосереджувалася лише на США та основному продукті компанії — соцмережі Facebook. Інші продукти техгіганта, як-то Instagram, WhatsApp не оцінювалися.

У відповіді на звіт аудиторів Шеріл Сандберг, головна операційна директорка компанії, зазначила, що Facebook cтав першою соцмережею, яка погодилася на подібний аудит. Вона також додала, що результати перевірки це “початок подорожі, а не її кінець”.

Громадянські права

Результати аудиту публікуються на фоні зростаючої критики рекламодавців та користувачів до платформи через політики модерації контенту. Так, наприкінці червня, найбільші рекламодавці у США почали бойкотувати Facebook та відмовилися від розміщення реклами у соцмережі, допоки платформа не докладе більших зусиль для модерації мови ворожнечі, дезінформації та шкідливого для користувачів контенту.

У своєму звіті аудитори також заявили, що компанія робить недостатньо для захисту користувачів від дискримінаційних дописів та реклами на платформі. Аудитори вважають, що рішення Facebook залишити дописи президента США Трампа, на які першим відреагував Twitter, стало “суттєвим недоліком для громадянських прав”.

У звіті також зазначається, що Facebook взяв на себе зобов'язання відкрити спеціальну штатну посаду за дотриманням громадянських прав. До того ж вже розпочала роботу Наглядова рада Facebook, основним завданням якої, власне, є вирішення спірних питань щодо контенту на платформі. Втім, коли частина співробітників звернулася до ради, аби вона розглянула питання модерації допису Трампа, рада заявила, що не зможе втрутитися вчасно, але "наполегливо працює над тим, щоб розпочати роботу ще цього року"

Вплив на вибори

Аудитори стверджують, що Facebook створює прецеденти, які можуть вплинути на президентські вибори, які пройдуть у США в листопаді 2020 року.

Аби уникнути тиску на виборців, Facebook дотримується політики невтручання у вибори. Аудитори звернули увагу, що на видалення поста Трампа в березні, що порушує цю політику, знадобилося 24 години. Вони рекомендують зробити схему оцінки посад більш гнучкою і швидкою.

"Facebook має політики, які залишають наші вибори такими, що піддаються втручанню президента та інших осіб, які прагнуть використовувати дезінформацію для поширення маніпуляцій та придушення голосування", — написала у звіті юристка у сфері цивільних прав Лора Мерфі.

Мова ворожнечі і модерація контенту

Аудитори вказали на екстремістський контент, а також на дописи, що пропагують ненависть організацій. Юристи наголошують, що Facebook повинен зробити більше для виявлення та видалення шкідливого контенту.

"Підвищення свободи вираження поглядів — це хороша річ, але вона має стосуватися всіх",— наголошують аудитори.

Facebook радять бути більш послідовними у своїх політиках, включно з “більш конкретними діями та зобов'язаннями щодо вирішення проблем упередженості чи дискримінації".

Приватність та конфіденційність

З огляду на величезну кількість даних, якими володіє Facebook, і його охоплення, у критиків платформи і правозахисників неодноразово виникали побоювання з приводу конфіденційності користувачів.

Під час пандемії COVID-19 і масових протестів Black Lives Matter у США занепокоєння щодо конфіденційності користувачів викликають все більше дискусій, оскільки люди все більше залежать від соціальних мереж та покладають на платформ у своїй громадянської активності.

Для захисту приватності компанія взяла на себе ряд зобов’язань, таких як виявлення ризиків і їх документування під час розробки продуктів, проведення перевірок, створення відповідного комітету, залучення експертів.

Штучний інтелект

Штучний інтелект може бути упередженим, оскільки його “навчають” люди, за своєю природою схильні до суб’єктивності, вважають аудитори. Відповідно вони можуть вплинути на те, чи побачить користувач новину, чи знайде роботу, купить продукт; який контент буде видалений з платформи, які оголошення, пов'язані з виборами, з’являться у стрічці.

Аудитори вважають, що важливо, аби компанія продовжувала розробляти способи оцінки точності штучного інтелекту в різних країнах.