Meta збиратиме менше даних користувачів ЄС, але після того, як вони про це заявлять
10 квітня 2023
10.04.2023

Meta дозволить користувачам своїх продуктів у ЄС відмовитися від стеження та показу персоналізованої реклами на основі даних користувачів. Проте ця опція, яка є великою зміною в порівнянні з існуючою моделлю Meta стосовно роботи з даними користувачів, буде доступна лише для тих, хто висловить явну незгоду із збором даних, заповнивши спеціальну форму.

Про це повідомляє Techcrunch.

Компанія, як як і раніше не збирається питати у людей їхню згоду на демонстрацію поведінкової реклами на основі даних. Але вона запропоную користувачам у Європейському Союзі відмовитися від такого стеження. Для цього їм доведеться заповнити спеціальну форму і надати компанії явно законні інтереси на обробку їх даних. У цій формі можна буде явно вказати незгоду на те, щоб компанія обробляла дані користувачів, та, відповідно, заблокувати для себе персоналізовану рекламу.

Ця форма стала доступною для окремих користувачів з ЄС, починаючи з 5 квітня. В цій формі вона вона вимагатиме «законних інтересів» (legitimate interests - LI) для обробки інформації громадян ЄС, щоб націлити на них рекламу.

Після перших повідомлень про запланований перехід Meta до LI-моделі, правозахисники висловились доволі скептично стосовно нової моделі використання даних користувачів. Представники noyb, групи, що займається захистом прав на конфіденційність, назвали це новою «незаконною практикою» техногіганта. Інші експерти вважають такі пропозиції з боку Meta лицемірством, адже ніхто не повинен виправдовуватися й пояснювати, чому він не хоче, щоб за ним стежили. Представник правозахисної організації Electronic Frontier Foundation Гейлі Цукаяма пояснила, що насправді Meta, та й інші компанії «повинні поважати вибір людей щодо того, що вони хочуть робити зі своїми даними».

Нагадаємо, що на початку року Meta отримала штраф, який також передбачав заборону показувати користувачам з ЄС рекламу на основі персональних даних.