Вперше за час існування двох соцмереж в Україні Instagram випередив Facebook за кількістю користувачів
За останні пів року українська аудиторія Facebook збільшилася на 800 тис. — до 16,8 млн. Натомість Instagram зріс одразу на 2,3 млн — до 17,3 млн користувачів.
Україна залишається у трійці лідерів серед сусідніх країн та великих європейських держав за проникненням Instagram. За проникненням Facebook Україна за останні пів року випередила Туреччину та, як і раніше, випереджає Німеччину, Молдову, Білорусь та Росію.
Facebook найбільш популярний у Київській (60%), Львівській (49%), Одеській (47%) та Закарпатській (47%) областях. Найнижче проникнення — у Харківській (37%). Instagram досяг найвищого проникнення в Київській (68%) та Одеській (51%) областях. Найменш популярною соцмережа є у Чернігівській області (33%).
Серед обласних центрів найбільша частка користувачів Facebook у Львові — близько 84%. Натомість найменше проникнення має Харків (43%). За проникненням Instagram лідирують Чернівці (84%). Найменшу частку користувачів Instagram має Чернігів (близько 54%).
YouTube та TikTok теж у лідерах
Найбільшу аудиторію 18+ років в Україні має YouTube (23,5 млн користувачів), за ним іде Facebook (16,4 млн), потім Instagram (15,8 млн) і TikTok (12 млн). У розрізі вікових груп серед 18-24-річних лідирує TikTok, а серед 25+ — YouTube. Instagram є другим за аудиторією серед 18-24-річних та 25-34-річних. У віковій групі 35+ Facebook йде слідом за YouTube за кількістю користувачів.
Якщо пів року тому Instagram випереджав Facebook серед користувачів до 30 років, то тепер — до 33 років. Пік припадає на користувачів 21 року (1 млн в Instagram, 390,6 тис. у Facebook). Починаючи з 34-х років, користувачі надають перевагу Facebook. Найбільше прихильників мережі серед 35-річних — 515,6 тис.
Загалом серед українців 18-35 років понад 70% користуються Facebook, а понад 90% — Instagram. Також більш як 40% з них використовують Facebook Messenger. Частка користувачів Instagram у віковій групі 18-24 сягає понад 100%. Таке явище можна пояснити тим, що молоді користувачі мають по кілька акаунтів у соціальній мережі, а також наявністю в ній фейкових акаунтів. Facebook найбільш популярний серед користувачів 25-35 років (77%). Facebook Messenger також найактивніше використовує аудиторія 25-35 років (53%).
Ґендерне співвідношення українських користувачів у соцмережах
В українському Facebook жіноча аудиторія стабільно переважає чоловічу в усіх вікових категоріях. Така ж ситуація і в Instagram.
Тенденція приросту жіночої аудиторії у Facebook більша або дорівнює приросту чоловічої у більшості вікових категорій. Натомість в Instagram за приростом вперше чоловіча аудиторія випереджає жіночу у більшості вікових категорій.
Трішки про технічні особливості
Рівень популярності десктопної версії Facebook упав у всіх вікових групах. У цілому, використання десктопної версії тепер не перевищує 15%.
Серед користувачів Instagram на 1,1 млн зросла кількість власників пристроїв Android. Число користувачів iOS зросло на 300 тис.
Як повідомлялося раніше, з початку 2021 року кількість користувачів Instagram зросла з 14 до 15 млн осіб. Натомість аудиторія Facebook в Україні за цей час не змінилася і становить 16 млн активних користувачів. Незмінною залишилася і кількість осіб, які користуються Facebook Messenger — 10 млн.