Зелена книга щодо Інтернету і як полагодити мережу. Огляд Інтернет свободи за листопад 2019
2 грудня 2019
2.12.2019

У новому огляді “Інтернет свободи” розповідаємо про таке: презентація Зеленої книги про правовідносини в мережі від Інтерньюз-Україна та УФБС; що позбавить інтернет від політичних маніпуляцій та фейків; якою буде нова політика Google щодо політичної реклами, чи почне Україна оподатковувати Facebook і YouTube та що змінилося у Росії з набуттям чинності закону про “ізоляцію рунету”.

обкладинка зеленої книги

В Києві представили Зелену книгу “Правові взаємовідносини в інтернеті”.21 листопада 2019 року ГО “Інтерньюз-Україна” та Українська фундація безпекових студій презентували Зелену книгу “Правові взаємовідносини в інтернеті”. Дослідження підготували за результатами обговорень представників урядових структур, громадянського суспільства та фахівців ІТ-сфери, проведених протягом квітня-серпня 2019 року. Зелена книга доступна для завантаження за посиланням.

Тім Бернес-Лі

Як полагодити інтернет? Засновник всесвітньої мережі Тім Бернес-Лі представив “Контракт для інтернету”, – бачення, що дозволить позбавити мережу від політичних маніпуляцій, фейкових новин і порушень конфіденційності. В документі викладені 9 засадничих принципів та 72 конкретні кроки.. Контракт вже підтримали більше 180 компаній, серед яких Google, Twitter, Microsoft та Facebook.

У Росії інтернет став “суверенним”: що зміниться? 1 листопада 2019 року у Росії набрав чинності закон про "суверенний рунет". Частина положень запрацює 1 січня 2021 року. Головна ідея ухваленого закону – створення інфраструктури, яка дозволить владі ізолювати російський сегмент Інтернету та фільтрувати як внутрішній, так і зовнішній інтернет-трафік. 6 листопада з’явився список загроз для рунету від уряду РФ. Більше про те, які основні зміни набули чинності 1 листопада, скільки Росії коштуватиме “суверенність рунету” та коли російським користувачам чекати наслідків “ізолюючих робіт” читайте на нашому оновленому сайті.

Техгіганти

5 мільярдів фейкових акаунтів деактивовано. Facebook за три квартали 2019 року видалив 5,4 мільярди фейкових акаунтів, що на 2 мільярди більше, аніж за весь минулий рік. Вперше у звіт потрапили дані щодо платформи Instagram. “Така велика кількість видалених акаунтів означає, що компанія стала більш активно боротися із таким контентом”,- пояснив Марк Цукерберг.

Google змінює правила політичної реклами. Платформа обмежить можливості таргетування політичної реклами на вузьку аудиторію. Рекламодавці зможуть таргетувати рекламу лише за статтю, віком та місцем проживання. Додатково забороняються я deep fakes та маніпулятивна інформація, що підриває довіру до виборів.

Чехія введе податок для інтернет-гігантів. Уряд схвалив план введення податку на доходи компаній від цифрового бізнесу в країні в обсязі 7% річних. Це вплине на таких інтернет-гігантів, як Google, Amazon, Facebook та Apple. Введення податку ще має схвалити парламент Чехії.

Що в Україні?

Блокування нових 69 сайтів за рішенням суду. За рішенням Печерського районного суду тринадцять операторів та провайдерів мають заблокувати доступ до 69 сайтів, через які нібито продають наркотики.

Уряд націлився на SIM-карти. Кабмін вирішив заощадити 2 мільярди гривень на переписі населення і планує його провести, базуючись на даних про кількість SIM-карт та їх локацію. За словами міністра кабінету міністрів Дмитра Дубілета, найбільш затребувана в міністерствах інформація - місце проживання людей, їх вік та стать. Чи легально отримати такі дані – під питанням.

Чи почне Україна оподатковувати Facebook і YouTube? Податковий парламентський комітет працює над змінами до Податкового кодексу щодо оподаткування «провайдерів загального доступу, що отримують прибуток на території України». Зміни можуть торкнутися таких платформ як Facebook, YouTube, Instagram.

Очільник СБУ виступає за продаж SIM-карт за паспортом. Голова СБУ Іван Баканов підтримав пропозицію продавати SIM-карти за паспортом і вважає, що це дозволить легше знаходити людей, які телефонують і повідомляють про замінування об'єктів критичної інфраструктури.

"Вконтакте" та “Одноклассники” закріпилися у топ-10. За підсумками жовтня російські соцмережі “Вконтакте” та “Одноклассники” зберегли за собою місце в топ-10 найбільш відвідуваних сайтів. Крім того, другу п'ятірку рейтингу очолює ресурс Yandex.