Facebook заблокував акаунти вчених NYU’s Ad Observatory Project: ще одна Cambridge Analytica чи замовчування «дослідження щодо проблем соцмережі»
5 серпня 2021
5.08.2021

3 серпня соціальна платформа Facebook заблокувала акаунти, додатки, сторінки і платформи, а також особисті профілі людей, пов’язаних з проєктом NYU’s Ad Observatory Project, за нібито нелегітимний збір даних користувачів. Метою проєкту був аналіз політичної реклами.

Про це повідомляє The Verge.

Представники Facebook стверджують, що група дослідників збирала особисті дані, зокрема імена користувачів, рекламні оголошення, посилання на профілі та інформацію з пункту «Чому я бачу цю рекламу?». За словами компанії, деякі з цих даних не є загальнодоступними та не всі користувачі, чию інформацію використовували вчені, погодились на участь у дослідженні.

Влітку 2020 року Facebook попередив команду NYU’s Ad Observatory Project про те, що додаток Ad Observer порушує політику платформи. У жовтні дослідникам надіслали лист про порушення з вимогою протягом 45 днів припинити збір даних, проте проєкт продовжив роботу.

Проте, на думку вчених NYU’s Ad Observatory Project, блокування їхніх акаунтів є замовчуванням дослідження, яке звертає увагу на проблеми соцмережі. Facebook не перевіряє достовірність політичної реклами, тому проєкт відігравав ключову роль у висвітленні поширення дезінформації у соцмережі.

Як повідомляють The Verge, розширення для браузерів Ad Observer автоматично збирає інформацію щодо того, яку політичну рекламу показують користувачам та чому вона таргетована саме на них. В описі додатку зазначено, що він не збирає жодної особистої інформації. Інструменти, які пропонує дослідникам Facebook, надають інформацію лише вибірково.

«Протягом останніх кількох років ми використовували цей доступ для виявлення системних недоліків у Бібліотеці оголошень Facebook (Facebook Ad Library) для виявлення дезінформації у політичних оголошеннях, включаючи багато причин недовіри до нашої виборчої системи, а також для вивчення очевидного посилення дезінформації партизан. Блокуванням наших акаунтів Facebook фактично зупинив всю цю роботу. Facebook також закрив доступ до інформації для понад двох десятків інших дослідників та журналістів, які отримували доступ до даних Facebook за допомогою нашого проєкту», — написала дослідниця NYU’s Ad Observatory Project Лора Едельсон у Twitter.

Як зазначає The Verge, у Facebook є вагомі підстави для спроб зупинити збір даних сторонніми особами. Видання наводить приклад зі скандалом з Cambridge Analytica. Дослідження показало, що компанія не приділяє достатньо уваги інформації, яку поширюють на платформі. Це призвело до штрафу компанії в розмірі $5 млрд та перевірок з боку Федеральної торгової комісії.

Як повідомлялося раніше, компанія Facebook заборонить рекламодавцям використовувати таргетовану рекламу, спираючись на інтереси та активність онлайн людей до 18 років, на своїх платформах.