18 червня 2019 року компанія Facebook презентувала у тестовому режимі криптовалюту Libra. Користувачі зможуть повноцінно придбати Libra з 2020 року. Про це компанія повідомила у своєму офіційному блозі.
Здійснювати платежі Libra можна буде через електронний гаманець Calibra, який буде вбудовано у Messenger, сам Facebook та WhatsApp, йдеться у повідомленні компанії.
“Для багатьох людей у всьому світі навіть основні фінансові послуги залишаються недосяжними: майже половина дорослих у світі не має активного банківського рахунку, і ці цифри гірші в країнах, що розвиваються. Це той виклик, який ми сподіваємося вирішити з новим цифровим гаманцем Calibra” – повідомляє компанія.
Libra працюватиме на основі технології blockchain. У компанії обіцяють, що за перекази не братиметься значна комісія. Користувачам потрібно буде пройти верифікацію для користування Libra. Для боротьби з шахрайством процеси перевірки будуть аналогічні банківським та кредитним карткам, а автоматизовані системи контролюватимуть та виявлятимуть шахрайську поведінку.
Calibra не надаватиме інформацію про обліковий запис чи фінансові дані Facebook чи іншим сторонам. “Від початку Calibra дозволить вам надіслати Libra майже всім, хто має смартфон, так само легко і миттєво, як ви можете відправити текстове повідомлення і при низькій вартості. З часом, ми сподіваємося запропонувати додаткові послуги для людей і бізнесу, наприклад, оплатити рахунки натисканням кнопки, придбати чашку кави зі скануванням коду або кататися на громадському транспорті або у метро без необхідності перевозити готівку”, – йдеться у повідомленні Facebook щодо Libra.
Для управління Libra була створена окрема швейцарська організація Libra Association. До складу організації увійшли 27 учасників, які вклали по $ 10 млн, серед яких Mastercard, Uber, Vodafone та інші.
Нагадаємо, 12 червня Facebook повідомив, про запуск додатку, який платитиме користувачам за їхні дані. Новий додаток Facebook називається Study. Спершу додаток запрацює у США та Індії. The Verge пише, що додаток відстежуватиме, які програми встановлює користувач, скільки часу на них витрачає, у якій країні перебуває. Однак у Facebook обіцяють, що не відстежуватимуть зміст повідомлень, паролі та відвідувані веб-сайти, а від участі у дослідженні можна буде у будь-який момент відмовитися.