Дезінформація на YouTube поширюється, попри зусилля платформи
8 листопада 2022
8.11.2022

Попри кроки адміністрації YouTube по блокуванню дезінформації, на сайті продовжують циркулювати фейкові наративи. До такого висновку дійшли дослідники з організації Media Matters.

Про це повідомляє The New York Times.

Прикро, що поширення фейків на відеоплатформі відбувається попри заяви адміністрації сервісу про те, що відеоплатформа обмежила поширення дезінформації перед днем виборів. Система модерації YouTube має сліпі зони, крізь які вдається прослизнути фейковому контенту.

Проблемною точкою став аналог TikTok, сервіс під назвою YouTube Shorts. Дослідники в коментарях виданню заявили, що сервіс YouTube загалом і YouTube Shorts дуже складний для аналізу.

«Легше проводити дослідження з іншими формами контенту», наприклад, текстом, знайденим у Facebook або Twitter, сказала Джіоре Крейг, керівниця відділу цифрової цілісності Інституту стратегічного діалогу, некомерційної організації, яка протидіє екстремізму та дезінформації.

У той час як Facebook і Twitter ретельно перевіряються дослідниками на наявність дезінформації, YouTube часто залишається поза увагою, незважаючи на широкий вплив відеоплатформи. Його аудиторія перевищує 2 млрд людей і сервіс фактично є другою за популярністю пошуковою системою в Інтернеті.

YouTube заборонив відео, які стверджували про масові фальсифікації під час президентських виборів 2020 року, але він не встановив подібної політики для проміжних виборів. Це рішення викликало критику з боку деяких спостерігачів.

Натомість прес-секретар YouTube Айві Чой заявила, що компанія не погоджується з частиною критики щодо її роботи з боротьби з дезінформацією. «Ми інвестували значні кошти в нашу політику та системи, щоб переконатися, що ми успішно боремося з дезінформацією, пов’язаною з виборами, за допомогою багаторівневого підходу», – повідомила вона у своїй заяві.

В якості підтвердження цього вона повідомила, що з квітня по червень з сайту було видалено 122 тис відео, які містили дезінформацію.

Компанія вдосконалила свій алгоритм рекомендацій, щоб платформа не пропонувала іншим глядачам політичні відео з неперевірених джерел.

Тим не менш, дослідники стверджують, що YouTube міг бути ще більш активним у боротьбі з неправдивими наративами. Найвідомішою теорією змови на YouTube, пов’язаною з виборами, є необґрунтоване твердження про те, що деякі американці займались шахрайством на минулих виборах, вкидаючи у скриньки кілька бюлетенів. Ця ідея фігурує в документальному фільмі під назвою «2000 мулів», де говориться, що Трамп програв вибори через дублювання голосів у скриньках.

Інститут стратегічного діалогу перевірив YouTube Shorts і знайшов більше десятка коротких відео, які повторюють наратив «2000 мулів», без попереджувальних міток, які б протистояли дезінформації або надавали достовірну інформацію про вибори. Статистика перегляду відеороликів була дуже різною — від кількох десятків до десятків тисяч. Два з відео містили посилання на сам фільм.

ISD знайшов відео за допомогою пошуку за ключовими словами. Його список не мав бути вичерпним, але «ці Shorts було ідентифіковано з відносною легкістю, демонструючи, що вони залишаються легкодоступними», — написали у звіті троє дослідників ISD.

У 2010 році відеохостинг пообіцяв, що YouTube видалятиме контент, який поширює фейкову інформацію про результати президентських виборів США.