Десятка найбільших рекламодавців США бойкотує Facebook. Чому та що вони вимагають
25 червня 2020
25.06.2020

Більше десяти найбільших рекламодавців у США бойкотують Facebook та відмовилися від розміщення реклами у соцмережі. Таким чином рекламодавці приєдналися до ініціативи “Зупинити насильство задля прибутку” (Stop Hate for Profit).

Як пише The Guardian, до бойкоту проти компанії долучилися міжнародна мережа продажу одягу Eddie Bauer, компанія з виробництва одягу Patagonia, ритейлер North Face, виробник морозива Ben&Jerry, компанія з прокату фільмів Magnolia Pictures, додаток Talkspace, розробник програмного забезпечення Braze, корпорація Mozilla, глобальний майданчик з пошуку роботу Upwork та інші.

Наразі це найбільший бойкот рекламодавців, з яким коли-небудь стикалася компанія. На рік від реклами Facebook отримує $70 млрд, тож відмова бізнесу розміщувати рекламу на платформі буде відчутною для компанії.

Ці компанії виступають проти політики модерації контенту Facebook.

“Від безпеки виборів до глобальної пандемії та расової несправедливості - ставки надто високі, щоб не втручатись і дозволити компанії стати співучасницею в поширенні дезінформації, страху та ненависті”, — заявив голова з питань маркетингу компанії Patagonia Корі Баєрс.

Компанія Ben&Jerry наголошує, що компанія має вжити заходів, аби не дозволити використовувати соцмережу для “розділу нашої країни, придушення голосування, роздмухування расизму та поширення закликів до насильства а також нанесення шкоди нашій демократії”.

“Ми глибоко поважаємо рішення будь-якого бренду і зосереджені на усуненні мови ненависті, а також на наданні важливої інформації щодо голосування. Ми говоримо з рекламодавцями та організаціями з захисту громадянських свобод про те, як ми можемо просувати добро”, — відреагувала на бойкот рекламодавців Кароліна Еверсон, віце-президентка Facebook.

Ініціатива “Зупинити насильство задля прибутку” (Stop Hate for Profit) була створена правозахисними організаціями США після вбивства Джорджа Флойда у Міннеаполісі. Кампанія спершу просувала ідею зменшення кількості мови ненависті у соцмережах, а згодом до неї долучився бізнес із закликом бути солідарними із такими цінностями Америки, як свобода, рівність та справедливість, та не рекламуватися у Facebook у липні.

Троє лідерів ініціативи після зустрічі з гендиректором компанії Марком Цукербергом та головною операційною директоркою Facebook Шеріл Сандберг, заявили: “Він відмовляється визнати, що Facebook сприяє заклику Трампа до насильства проти протестуючих. Марк створює дуже небезпечний прецедент для інших, які можуть озвучити подібні шкідливі речі у Facebook”.

Ініціатива “Зупинити насильство задля прибутку” (Stop Hate for Profit) закликає Facebook:

  • залучати експертів, які є фахівцями з мови ненависті для підтримки користувачів, які є об’єктами расизму, антисемітизму та ненависті,
  • залучати до модерації мови ворожнечі модераторів платформи (а не алгоритми - ред.),
  • оприлюднити дані щодо протидії мові ворожнечі за минулий рік,
  • припинити отримувати дохід від реклами, яка містить дезінформацію чи шкідливий контент,
  • створити внутрішні механізми (для кожного медіа-формату на кожній платформі Facebook), які автоматично вилучатимуть усі рекламні оголошення з контентом, що позначено як дезінформація чи ненависть,
  • повідомити рекламодавців про те, як часто їхня реклама відображалася поруч з дописами, що пізніше були видалені за дезінформацію чи ненависть,
  • оприлюднити оновлений звіт про прозорість, враховуючи ці рекомендації.

Нагадаємо, платформа мікроблогів Twitter вперше позначила пост президента США Дональда Трампа як недостовірну інформацію наприкінці травня. Представник платформи зазначив, що твіти Трампа містить інформацію, яка може вводити в оману користувачів про “процеси голосування у США”. Гендиректор Facebook Марк Цукерберг тоді заявив, що приватні компанії не повинні бути “арбітрами правди” та піддавати цензурі висловлювання людей, якщо вони надають їм для цього платформу. Більше про це, у матеріалі.