Засновник Вікіпедії Джиммі Вейлз запустив соціальну мережу WT: Social, де не буде реклами, а акцент робиться на якісному контенті та відсутності клібейтів та фейкових новин.
Про запуск нового проекту та механізм роботи повідомило видання Spainsnews.
Користувачі можуть розміщувати в WT: Social посилання на статті та обговорювати їх в стрічці новин в стилі Facebook.
Джиммі Вейлз переконаний, що люди втомилися від «нісенітниці клікбейту», коли контент, який їх привабив заголовком, веде на фейкові новини.
“Бізнес-моделлю соціальних мереж є чиста реклама і це викликає проблеми, бо головним переможцем в такій ситуації є низькоякісний контент”, - заявив засновник Вікіпедії в коментарі Financial Times.
WT: Social використовує інші алгоритми і віддає пріоритет новішим посиланням, а не просуває ті, які зберуть найбільше лайків. Хоча відмовлятися від принципу вподобань нова соцмережа не збирається і планує додати кнопку “позитивний голос” і це дозволить рекомендувати якісні історії.
Мережа була запущена місяць тому і зараз налічує біля 50 000 користувачів. В проекті була використана та ж модель, що й у Вікіпедії - пожертви окремих користувачів. Зараз у списку очікування понад 40 тисяч користувачів і WT: Social пропонує або дочекатися реєстрації і прискорити її, запросивши друзів чи членів сім’ї, або фінансово підтримати проект і зареєструватися миттєво. Вартість пожертви - $13 в місяць або $100 в рік.
Spainsnews пише, що нова соцмережа народилася з іншого проекту Вейлса Wikitribune, який він розвивав два роки тому, але краудфандингова компанія була не успішною.
Нагадаємо, у травні 2019 року “Вікіпедія” подала позов до Європейського суду з прав людини проти Туреччини, де вона заборонена вже два роки, вимагаючи скасувати довічне блокування у країні.