Австралія хоче, аби Facebook та Google платили медіакомпаніям за новини
5 серпня 2020
5.08.2020

Австралія планує першою у світі зобов’язати Facebook та Google платити медіакомпаніям за новини. Австралійська комісія з питань конкуренції та захисту споживачів вже підготувала відповідний проект, йдеться на сайті казначейства країни.

Після розслідування ситуації на медіа-ринку та позицій на ньому техкомпаній США, минулого року уряд Австралії запропонував Facebook і Google добровільно вирішити питання про використання контенту медіакомпаній.

Як пише Reuters, ці переговори не дали результату. Тепер Австралія поставила умову: якщо домовленості не будуть досягнуті протягом наступних 45 днів, відповідне рішення ухвалить уряд.

Google заявив, що регулювання ігнорує “мільярди кліків”, які австралійські видавці отримують щороку.

“Це дає бізнесу та інвесторам тривожний сигнал, що австралійський уряд втрутиться замість того, щоб дозволити ринку працювати. Це не зробить нічого для вирішення фундаментальних викликів щодо створення бізнес-моделі, придатної для цифрової епохи”, — вважає Мел Сілва, керуючий директор Google в Австралії та Новій Зеландії Мел Сілву.

Австралійські медіа підтримують ультиматум уряду техгігантам.

"Поки інші країни говорять про недобросовісну поведінку технічних гігантів, австралійський уряд першим у світі вживає заходів", — заявив виконавчий голова News Corp Australia Майкл Міллер.

За даними дослідження 2019 року в Австралії було втрачено понад 3 тисячі робочих місць для журналістів за останнє десятиріччя. Це пов’язують з тим, що медіа втратили дохід від реклами, який тепер отримують Google і Facebook. З кожних 100 австралійських доларів, які витрачаються на рекламу в мережі, за винятком оголошень, третину отримують Google і Facebook.

Раніше TikTok створив фонд на $200 мільйонів, щоб платити авторам оригінальних відео. Так компанія намагається зберегти талановитих особистостей на своїй платформі.