АМКУ оштрафував lifecell на 10,4 млн грн за поширення неточної інформації у рекламі
16 грудня 2021
16.12.2021

15 грудня Антимонопольний комітет України оштрафував оператора телекомунікацій ТОВ «Лайфселл» на 10,4 млн грн за порушення статті 151 Закону «Про захист від недобросовісної конкуренції», а саме — за поширення неправдивої та неточної інформації щодо лідерства у наданні певних послуг.

Про це йдеться на сайті АМКУ.

В АМКУ зазначили, що поширення оманливої інформації щодо «лідерства» в окремих видах послуг без належного обґрунтування та з використанням технічної термінології могло надати ТОВ «Лайфселл» неправомірних переваг та поставити компанію у більш вигідне становище в порівнянні з конкурентами.

Антимонопольний комітет зокрема встановив, що в різні періоди рекламної кампанії «Лайфселл» поширював такі твердження:

  • «Приєднуйтесь до лідера нового покоління Інтернету! Краще покриття 4,5G», обґрунтовуючи вказане твердження наявністю лідерства у кількості спектру в діапазонах 2600 МГц та 1800 МГц в перерахунку на одного абонента. Водночас про якості лідера четвертого покоління інтернету свідчить не лише цей параметр, а низка: щільність розміщення базових станцій, ємність радіомережі, її оптимальні налаштування, кількість абонентів та їхня активність тощо.
  • «№ 1 В РОУМІНГУ ДЛЯ ІНТЕРНЕТУ», на основі порівняння вартості своїх базових тарифів з базовими тарифами конкурентів. При цьому не враховувалося наповнення базових пакетів (наприклад, конкуренти пропонували додаткові послуги безлімітного меседжингу, а відповідач — ні).
  • «# 1 ДЛЯ СМАРТФОНІВ», обґрунтовуючи це твердження визначеним на основі опитування відсотком проникнення смартфонів у власній мережі мобільного оператора. Водночас пересічний споживач, який не є спеціалістом у телекомунікаціях, може не зрозуміти це роз’яснення та сприймати його як твердження про лідерство у якості надання послуг у порівнянні з конкурентами.

Комітет наголошує, що обов’язковою умовою використання повідомлень на кшталт «лідер», «№1», «#1», «найкращий», «перший», «єдиний», «унікальний», «найшвидший», «найбільший» є дотримання недвозначних формулювань та зрозумілої споживачам термінології, обґрунтування тверджень фактичними даними, уникання перебільшень характеристик товару чи послуг.

Рекламні кампанії ТОВ «Лайфселл» АМКУ розглянув у межах справи за заявою ПрАТ «Київстар». Компанія поскаржилася на недобросовісну рекламу конкурента.

Раніше ми розповідали про те, як український інтернет-провайдер Wnet вийшов на ринки Польщі і США.