Американські школи Сіетлу судяться з соціальними платформами
13 січня 2023
13.01.2023

В судовому позові йдеться, що TikTok, Facebook, Instagram, YouTube і Snapchat негативно впливають на психічне здоров’я підлітків.

Про це повідомляє The Guardian.

Округ державних шкіл Сіетла подав позов проти кількох великих соціальних платформ. Серед відповідачів - TikTok, Facebook, Instagram, YouTube та Snapchat. Їх звинувачено у «кризі психічного здоров’я серед американської молоді».

Автори позову стверджують, що технологічні гіганти використовують залежність молоді від соціальних мереж, результатом чого є зростання тривоги, депресії та нав'язування негативних думок. Окрема претензія стосується активізації вживання психоактивних речовин.

У позовній заяві йдеться про те, що через «вразливості мозку молодих людей» вони більш вразливі до контенту з соціальних мереж. За їх даними, в період з 2009 по 2019 рік кількість учнів, які почувалися настільки сумно й безнадійно, що перестали виконувати щоденні справи, збільшилась на третину.

«Відповідачі успішно використовували вразливий мозок молоді, підключивши десятки мільйонів учнів по всій країні до циклу позитивного зворотного зв’язку через надмірне використання та зловживання соціальними платформами», — додається в документі.

Оскільки учні відчувають різні проблеми з психічним здоров’ям, включаючи тривогу та депресію, їхня успішність у школах падає, учні частіше пропускають заняття у школах, активніше вживають психоактивні речовини. Все це «перешкоджає освітній структурі Сіетла здіснювати виховну місію».

Відповідно до статті 230 Закону про пристойність у комунікаціях, соціальні платформи не відповідають за контент, опублікований сторонніми користувачами. Однак у позові стверджується, що це положення не захищає соціальні медіа, які все ж несуть відповідальність за рекомендацію, розповсюдження та просування контенту та маркетинг своїх платформ соціальних медіа «у спосіб, який завдає шкоди».

Раніше «Інтернет свобода» повідомляла, що уряд Індіани подав декілька позовів проти TikTok, стверджуючи, що платформа обманює споживачів щодо свого контенту та безпеки даних.