Алгоритми TikTok: як вони працюють та чи вміють читати наші думки
20 грудня 2021
20.12.2021

Робота більшості соцмереж базується на алгоритмах, головне завдання яких формувати персоналізовану стрічку для користувачів та пропонувати цікавий контент кожному. Розповідаємо, як працюють алгоритми однієї з найпопулярніших відеоплатформ — TikTok.

Як працюють алгоритми TikTok?

У грудні New York Times опублікував статтю про роботу алгоритмів TikTok, базуючись на внутрішньому документі платформи «TikTok Algo 100». Документ пояснює алгоритм соціальної мережі для співробітників нетехнічних відділів. Згідно з ним, система рекомендує контент за такими критеріями:

Час перегляду та поведінка людей щодо певного відео. Система рекомендацій дає оцінки всім відео на основі рівняння, яке спрощено виглядає як час перегляду + лайки або коментарі + факт показу відео, та повертає користувачам відео з найвищими балами. Фактичне рівняння, яке використовується, набагато складніше, але має таку саму логіку.

Автор фото: Harry Cunningham на Unsplash

Попередні відео автора. Користувачам показують наступні відео автора, якщо вони зацікавилися першим. Для цього алгоритм додає фільтр same_author_seen.

Якщо користувачі втрачають увагу, TikTok повертає її у такі способи:

  • Зміна або видалення деяких фільтрів. Наприклад, іноді прикріплюють фільтр однотипного контенту, як-от same_tag_today або навпаки відключають однаковий контент.
  • Розсіювання уваги. Наприклад, користувачам пропонують контент із фільтром «вимушений інтерес» — та, що зовсім не схоже на контент, який людина щойно переглядала.

Які зміни планує внести платформа?

16 грудня соцмережа TikTok повідомила про роботу над зміною алгоритму показу рекомендованих відеороликів. Зокрема платформа уникатиме дублювання однотипних матеріалів для «більш повного та здорового досвіду для користувачів».

Перегляд одного відео про екстремальні дієти та фітнес, сум або розлучення може не спричинити шкоди. Проте споживання такого контенту у великій кількості в змозі призвести до проблем з психічним здоров’ям, пояснюють представники відеосоцмережі. Через у TikTok працюють над стратегіями для запобігання показу відео на схожі теми та з тим самим звуком одне за одним.

Крім того, платформа не показуватиме два та більше відео поспіль певного виконавця чи виконавиці та дозволятиме уникати перегляду контенту за вказаними користувачами темами та хештегами.

«Ми спостерігаємо за тим, як наша система може краще варіювати типи контенту. Тому ми тестуємо способи уникнення показу схожого контенту», — повідомляється у блозі.

Зміни у роботі алгоритму анонсували після консультацій з експертами та психологами. Наразі мета соцмережі — надавати усім користувачам безпечний і різноманітний досвід та можливість дивитись відео на різні теми від різних блогерів.

Як повідомлялося раніше, TikTok почав попереджати про небезпечні челенджі та пропонуватиме дізнатись більше про те, як їх впізнавати.