21% співробітників великих українських компаній публікують в соцмережах фейки — дослідження
5 серпня 2020
5.08.2020

Кожен другий співробітник великої української компанії не дотримується інформаційної гігієни, а кожен п’ятий поширює фейки. Такі результати дослідження, яке провела ініціатива «Як не стати овочем». Вони дослідили поведінку в соцмережах 50 співробітників від кожної з 20 найбільших українських компаній. Серед них DTEK, McDonald`s, WOG, Roshen, Сільпо, Київстар та інші.

До порушенням інформаційної гігієни автори дослідження відносили публікацію матеріалів з сайтів-сміттярок, текстів з маніпулятивними заголовками, фейків (в тому числі промаркованих Facebook), публікація результатів тестів, проходячи які людина дає доступ до своїх даних.

За час дослідження співробітники компаній опублікували 4,5 тисячі постів з фейками та маніпуляціями. Найменше порушень у Кока-Коли (4), а найбільше в Фармака (16). Кожен третій співробітник поширює на свої сторінках сайти-сміттярки, кожен четвертий публікує тексти з маніпулятивними заголовками. А 13% проходять тести на кшталт «Яка ти змія?», відкриваючи доступ до своїх даних.

Найкращий рівень інформаційної гігієни серед співробітників Ельдорадо (32%), DTEK (36%), Дарниця (38%). В іншому кінці списку АТБ-Маркет (74%), Нова Пошта (64%), ПриватБанк (64%), Фармак (64%).

Лідери серед поширення фейків співробітники компанії Фармак — цим грішить кожен другий. В той час як в Кока-Колі це робить лише кожен 50. Найбільше новин з маніпулятивними заголовками поширюють співробітники lifecell (60%) та Фармак (46%). А найменше — працівники Дарниці (14%), McDonald's (14%), Roshen та Кока-Кола (по 16%).

Більше про те, як VoxCheck бореться з фейками в соцмережах та серед політиків, читайте у колонці аналітикині VoxCheck Анастасії Іванцової.