У 2019 ціни на інтернет в Україні зростуть — експерти

Про це повідомляє mind.ua, посилаючись на думки учасників конференції галузевій конференції Telecom, IT, Media — 2018. Більшість спікерів конференції заявили, що у 2019 році варто очікувати зростання тарифів. Та окремі експерти впевнені, що стрибок не перевищить 20%. Підвищити вартість суттєвіше не дозволить висока конкуренція на ринку.

В Україні найдешевший провідний інтернет у світі з середньою вартістю $5 на місяць. Такі дані останнього дослідження британської консалтингової компанії BDRC Continental і провайдера Cable.co.uk. За рік наша країна піднялася з другого на перше місце в даному рейтингу.

 «Протягом останніх чотирьох років ринок рухався зі швидкістю 12–15%. Навряд чи у 2019 році буде серйозний стрибок: максимум на 20%. Та як би гравці не хотіли підвищувати ARPU, висока конкуренція на ринку не дозволить зробити великий ривок», – вважає керівник напрямку FTTB «Київстар» Микола Бумажний.

За його словами, тариф на «Домашній інтернет» від «Київстар» нещодавно вже підвищено з 150 до 180 грн.

Зростатимуть перш за все тарифи на мінімальні пакети, впевнений Телеком-експерт, голова комітету ІнАУ щодо захисту економічної конкуренції Олександр Арутюнян:

«Думаю, до середини 2019 року соціальний пакет коштуватиме близько 150 грн. Пакет, що купується найбільше, — 100 Мбіт/с — наблизиться до 200 грн. А вартість дорогих пропозицій може не змінитися: маркетологи бережуть свою преміальну абонентську базу», — зазначає Арутюнян.

І уточнює, що в прогнозі не враховано ризик девальвації: якщо після виборів президента гривня полетить вниз, тарифи, відповідно, — вгору.

Тарифи на інтернет в середньому зростуть на 20–30 грн: підтверджує думку колег гендиректор групи компаній «Тріолан» Вадим Сидоренко.

А от використання демпінгових акцій для залучення нових абонентів уходить у минуле, наголосили спікери на конференції. Адже, за їхніми спостереженнями, такі акції не приносять належного ефекту. Серйозного відтоку абонентів у конкурентів, що не демпінгують, не спостерігається.

Співвласник львівського інтернет-провайдера «Астра» Назар Третяк розповів, що демпінг колег по ринку не заважає компанії утримувати користувачів:

«Абоненти інертні. Вони не йдуть, якщо конкуренти пропонують на 10 грн дешевші або навіть безкоштовні послуги. Користувачі розуміють, що «нуль» вічним не буде. А переходити до нового провайдера, якщо їх влаштовує якість послуг старого, заради економії вартості декількох чашок кави – немає сенсу. У нас основний відтік абонентів – через міграцію за кордон або в інші населені пункти», – зазначив Третяк.

На думку Сидоренка, абоненти можуть перебігти до тих, хто використовує демпінг, тільки тоді, якщо у їхніх конкурентів проблеми з якістю і сервісом:

«Ми не реагуємо на демпінг, хоча колеги по ринку регулярно запускають акції. Наприклад, «Фрегат» роками надавав послуги майже безкоштовно, але ми втратили 2–3% абонентів. Зате отримуємо серйозний приплив користувачів після закінчення таких акцій», – розповів гендиректор «Тріолану».

 І саме провайдери, що використовують демпінг, найчастіше швидко зникають з ринку, зазначив глава комітету ІнАУ щодо захисту економічної конкуренції Олександр Арутюнян.

«У 2017 році було багато угод купівлі-продажу провайдерів. Ціла низка гравців пішли з ринку. У 2018 році тенденція посилилася. З’явилися кейси, коли оператори просто зникають: беруть абонентну плату, а наступного дня офіс закривається. В основному йдуть компанії, яким через демпінг не вистачає грошей на ремонт, модернізацію мережі тощо», — підкреслив Арутюнян.

Коментарі

data-url="https://netfreedom.org.ua/6831-2/" data-title="У 2019 ціни на інтернет в Україні зростуть — експерти">

Напишіть коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.