Близько 1500 грн за 2 сторінки “аналітики”: затриманий СБУ блогер Муравицький працював на Кремль із 2014 року

СБУ затримала журналіста-блогера, який уже 3 роки пише антиукраїнські матеріали за гроші Кремля. За державну зраду чоловік може провести у в’язниці від 10 до 15 років, – передає ЕСПРЕСО. Експертиза його статей показала, що вони 1) маніпулюють свідомістю читача; 2) підбурюють до вчинків, що загрожують суверенітету країни; 3) містять заклики до розпалювання національної ворожнечі всередині країни та з сусідніми дружніми державами.

Про затримання 32-річного блогера Василя Муравицького СБУ повідомила 2 серпня. Його звинувачують у поширенні антиукраїнських матеріалів за вказівкою кураторів з Росії. Працювати на Кремль він почав з 2014 року, створюючи публікації, за які йому платили через міжнародні системи розрахунків.

Теми для статей він зазвичай отримував поштою або через месенджер, втім іноді й сам обирав тематику.

Кремлівські куратори завжди розставляли “правильні акценти” у його матеріалах, які потім публікувалися на шести сайтах, що адмініструвалися з Росії та окупованих територій.

Експертиза статей показала, що вони: 

  • маніпулюють свідомістю читача;
  • підбурюють до вчинків, що загрожують суверенітету країни;
  • містять заклики до розпалювання національної ворожнечі всередині країни та з сусідніми дружніми державами.

“Журналіст” також закликав збирати гроші та інше матеріальне забезпечення для терористів “ДНР/ЛНР”.

Під час обшуків у Муравицького знайшли комп’ютери з доказами листування з кураторами та підготовки антиукраїнських статей.

Також вилучили копії укладених із державними інформагентствами Росії угод на підготовку замовних публікацій, акти прийому-передачі робіт за обумовлений гонорар та банківські картки, на які перераховувалися гроші.

За державну зраду чоловік може провести у в’язниці від 10 до 15 років.

Ким є затриманий Муравицький

Василь Муравицький народився в Житомирі у 1984 році. Освіту редактора-філолога він отримав у Житомирському держуніверситеті Франка, а вже за рік, у 2011 році став головним редактором комсомольської газети “Нова хвиля”.

6 років тому Муравицький навіть переміг у конкурсі “Журналіст року” у номінації “Кращий журналіст друкованих та електронних ЗМІ Житомира”.

Красномовно про інтереси “філософа за покликанням”, як він сам себе називає, говорить його сторінка у Facebook. Найчастіше блогер критикував українську владу, іноді вихваляв геніальність скандального редактора “Страна.ua” Ігора Гужви.

Дописи чоловіка про те, наскільки все погано в Україні, читає понад тисяча прихильників у соцмережі.

У підписках Муравицького можна зустріти такі одіозні групи, як “Антимайдан”, “Антивоенный фронт Украины”, “Суть времени – УССР 2.0” та інші.

Тарифи Кремля

З документів, вилучених СБУ, стало відомо, що на початку “кар’єри” російські куратори платили Муравицькому:

  • За коментар на півсторінки, тобто короткий опис ситуації, 2100 рублів (708 гривень за курсом 2014 року);
  • За  аналітику на 2 сторінки, тобто глибокий аналіз публікацій та тем, 4300 рублів (1451 гривня за курсом 2014 року);
  • За думку на 2 сторінки, тобто розгорнуту оцінку ситуації, також 4300 рублів (1451 гривня за курсом 2014 року).

У контракті також зазначено, що за 2015 рік Муравицький мав отримати не більше 250 тисяч рублів, або 91,6 тис гривень (7630 на місяць) за курсом того року.

Про що і де писав Муравицький

Правоохоронці оприлюднили одну з копій документів, знайдених в будинку блогера, на якій вказано, що замовником його статей був ресурс МИА “Россия сегодня”. Втім статті Муравицького стали “знаменитими” на багатьох російських та сепаратистських сайтах.

Зокрема, він писав та знімався у сюжетах сепаратистського ЗМІ “News Front”. Там, у період з жовтня 2015 року до квітня 2016 року він регулярно видав мінімум одну статтю щомісячно. Найбільш гучні з них: “Чому Україна – бананова республіка США, а Еквадор – ні”, “На Україні знищена державність – звідси і всіляка шваль”, а також матеріал з лаконічною назвою “Кінчені тварі” про екс-прем’єра Арсенія Яценюка та екс-міністра фінансів Яресько.

Статті Муравицького на сайті “News Front”

Матеріали Муравицького, але вже з більш помірними заголовками, до квітня 2016 року з’являлися і на російському сайті “Украина.ру”. Там, зокрема, можна знайти його статті з назвами “У Польщі може пройти свій євромайдан” та “Як Джемілєв пов’язаний з ІДІЛ”.

Статті Муравицького на сайті “Украина.ру”

Його матеріали також з’являлися й на сепаратистському сайті Novorossia Today, а його коментарі часто висвітлював російський сайт “Политнавигатор”, який після затримання Муравицького почав активно його захищати.

Статті про Муравицького в “Политнавигаторе” після його затримання

Нагадаємо, наш проект “Інтернет-свобода” презентував рекомендації з інформаційної безпеки в Інтернеті.

 

Коментарі

data-url="http://netfreedom.org.ua/1500-grn-za-2-storinky-analityky-zatrymanyj-sbu-bloger-muravytskyj/" data-title="Близько 1500 грн за 2 сторінки “аналітики”: затриманий СБУ блогер Муравицький працював на Кремль із 2014 року">

Напишіть коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *